ליצמן: "נתניהו נענה לפחדים ולהגזמה של מנכ"ל משרד הבריאות"

בריאיון לכאן רשת ב' התייחס שר הבריאות היוצא להתמודדות עם הנגיף, וציין כי חשב שהייתה בהלת יתר. "כשהמנכ"ל אמר שהוא חושש מעשרת אלפים חולים - צעקתי שאני חולק על זה. זה סתם מוגזם"

זמן צפייה: 01:29

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן התייחס הערב (ראשון) להתמודדות עם משבר הקורונה בריאיון לכאן רשת ב', וציין: "גם אני חשבתי שהייתה בהלת יתר. ברגע שמנכ"ל משרד הבריאות  אמר שהוא חושש מעשרת אלפים מתים - אני צעקתי בישיבת הממשלה בנוכחותו שאני חולק על זה. זה לא יהיה וזה סתם מוגזם. רה"מ קיבל את ההגזמה הזאת ונענה לפחדים של המנכ"ל. אין לי הרבה טענות אליו כי סך הכול המצב מצוין".

עוד אמר ליצמן: "אנחנו מקווים ומתפללים שזה סיום הקורונה, על אף שאף אחד לא בטוח. השבוע-שבועיים הקרובים יגידו הכול. ברגע שפותחים הרבה מקומות נראה מה יהיו התגובות. נכון לעכשיו הכול בסדר, וצריך להתפלל שהכול ימשיך להיות בסדר. אני מקווה שבימים הקרובים גם בתי הכנסת ייפתחו".

ליצמן התייחס לטענות לפיהן יפעל לטובת המגזר החרדי בתפקידו החדש כשר הבינוי והשיכון. "אני לא מתבייש לעזור לציבור החרדי, אני חושב שהיה כאן עוול שנים. אדאג גם לציבור הכללי, וגם לציבור החרדי", אמר.

עוד בחדשות 13:

שר המים והמשרד לקידום קהילתי: התיקים המומצאים של הממשלה ה-35

לפיד: "הענקת הנהגת המפלגה לגנץ הייתה שגיאה פוליטית"

"בעט לי בפנים": תיעוד תקיפת האחות במרכז הרפואי בבאר יעקב

שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

את מקומו של ליצמן במשרד הבריאות מחליף יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין. "בין מספר תיקים בכירים שנמצאים בידי הליכוד, בחר אדלשטיין את תיק הבריאות", הצהיר נתניהו. "אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ״מ יו״ר קבינט הקורונה. אני מודה לח״כ אדלשטיין ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

אדלשטיין התייחס להחלטה גם הוא: "לאחר ששירתי את אזרחי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יו"ר הכנסת, בחרתי להיענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל - והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".