"תוציאו אותי מפה": הישראלים שנותרו בחו"ל ורוצים לחזור הביתה

תקופת הקורונה מזוהה אצל רובנו עם הבית - אולם יש מי שחווה את המצב אחרת לחלוטין, כמו יהב, עדן ורבים אחרים שמזה חודשים תקועים בארצות שונות ברחבי הגלובוס ולא יכולים לחזור ארצה

זמן צפייה: 03:25

מגפת הקורונה: בזמן שכולנו מתרגלים מחדש לחיים שמחוץ לבית, יש כאלה שכל מה שהם רוצים זה לחזור הביתה. בכל מיני מקומות בעולם עדיין מפוזרים ישראלים רבים שנתקעו בחו"ל בגלל הקורונה ובשבועות האחרונים מנסים למצוא כל דרך לחזור.

אחת מהן היא יהב סימון שתקועה בקולומביה. "אני נמצאת עם משפחה מקומית ממש מדהימה שאימצה אותי, שלקחה אותי תחת חסותה בכל המשבר הזה", סיפרה יהב. "מה שאנחנו עושים כרגע זה פשוט לחיות מיום ליום. הבנות עושות את הכול - בישולים, כביסות. הבנים יוצאים לדוג פעם-פעמיים ביום, ארוחת צהריים, ארוחת ערב, ארוחת בוקר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "הענקת הנהגת המפלגה לגנץ הייתה שגיאה פוליטית"

שר המים והמשרד לקידום קהילתי: התיקים המומצאים של הממשלה ה-35

גל חום קיצוני: נשבר שיא צריכת החשמל של כל הזמנים לחודש מאי

יהב סימון, תקועה בקולומביה
יהב סימון, תקועה בקולומביה | צילום: חדשות 13

קאבו דה לה ולה היא עיירת דייגים קטנה בצפון קולומביה, מה שאומר שהמזון העיקרי בה מגיע מהים. כל השאר קשה יותר להשגה. יהב מתארחת כבר חודשיים אצל משפחה קולומביאנית ומשם היא מנסה לגייס תרומות לסיוע הומניטרי למקום שבו היא נמצאת.

"התחלתי לדבר עם חברים, משפחה, שישלחו לי כסף בביט, הצלחתי לאסוף הרבה". בכסף הזה, הסבירה, היא מתכננת לקנות אוכל ומוצרי בסיס ולחלק ל-150 משפחות בעיירה. "אם אני כבר פה, אני רוצה לעזור".

יוחאי ואנונו, תקוע בפיליפינים
יוחאי ואנונו, תקוע בפיליפינים | צילום: חדשות 13

לא רחוק משם יחסית, בפנמה, עדן אביטל אלכסנדר עדיין מנסה למצוא כסף כדי לחזור הביתה. "אני תקועה בפנמה מחר חודשיים. בנוסף אליי אספתי קבוצה של כשמונים ישראלים שתקועים ברחבי פנמה ומאוד רוצים לחזור הביתה ואין איך". לדבריה, מעבר לעובדה שהטיסות יקרות - הישראלים יצטרכו "לעשות הרבה בלגנים כדי לייצר את האישורים שצריכים כדי לזוז בתוך פנמה".

בפיליפינים, באווירה דומה, נמצאים גם ישראלים שרוצים לחזור הביתה. עוד ב-10 במארס הגיע לשם יוחאי ואנונו עם אשתו, אזרחית המדינה, לסידורים. התרופות שלהן הוא נזקק אזלו והסוף לא נראה באופק. "אנחנו תקועים פה, תקועים, לא יכולים לצאת מפה. אני נמצא בהסגר כבר למעלה מחודשיים. אני פשוט צריך עזרה. אני צריך שיוציאו אותי מפה", סיפר בעצב, והתחנן: "תעשו את כל המאמצים להוציא אותי מפה".