"בעט לי בפנים": תיעוד תקיפת האחות במרכז הרפואי בבאר יעקב

נטליה פרוסקורוב הותקפה באכזריות על ידי מטופל בבית החולים הפסיכיאטרי שבו היא עובדת. כעת, עובדי המקום זועקים לקבל תקציב שיאפשר להעניק להם מעט הגנה. "המאבטח פה עובד 7 שעות ביום"

זמן צפייה: 03:11

שבר באף, שברים בארובת העין ומספר שיניים שבורות - האחת נטליה פרוסקורוב עדיין מאושפזת במצב בינוני אחרי שהותקפה והוכתה באכזריות בלתי נתפסת באמצע המשמרת על ידי מטופל. "חזרתי לתחנת האחות כדי לקחת אלכוג'ל לחיטוי ידיים", שחזרה נטליה את המקרה, "ופשוט הרגשתי משיכה חזקה בקוקו שלי. לא הבנתי מה קורה. הוא הפיל אותי על הרצפה וראיתי רק רגליים. הוא בעט לי בפנים, בראש מאחורה ומקדימה".

תיעוד מצלמות האבטחה לא משאיר מקום לספק. בסך הכול שמונה שניות של מכות רצח עד שמטופל אחר מציל אותה. בשמונה השניות האלו נטליה יכלה לאבד את חייה. הכול קרה במרכז הרפואי לבריאות הנפש באר יעקב.

התוקף, בן 25, הובא לבית החולים הפסיכיאטרי תחת צו אשפוז בגלל עבירות אלימות, זאת בזמן שמשרד הבריאות לא דורש הפרדה מלאה בין החולים האלימים, אלה שמובאים בכוח לאשפוז כפוי בהוראת בית משפט, לבין פגועי נפש חסרי אונים שמאושפזים שם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "הענקת הנהגת המפלגה לגנץ הייתה שגיאה פוליטית"

"שיחת הדמעות" וחילופי האשמות: הלילה הקשה של מאוכזבי הליכוד

בן 60 מדימונה מת ממכת חום; שניים נוספים במצב קשה

נטליה פרוסקורוב, האחות שהותקפה
נטליה פרוסקורוב, האחות שהותקפה | צילום: חדשות 13

הפרופסור חיליק לבקוביץ', מנהל המרכז לבריאות הנפש באר יעקב - נס ציונה, סיפר כי באותה המחלקה מאושפזים יחד עבריינים, צעירים בני 18, חיילים עם דיכאון וגם נשים אחרי לידה. "הדבר הזה לא יכול להיות", זעם לבקוביץ', "זו טרגדיה אנושית שאנחנו רוצים, מנסים וחייבים לטפל בה".

ולכל זה מתווסף גם תקציב בעייתי שמקצה רק שומר אחד חמוש. "הבטיחו לנו בוועדת מור יוסף  הרים וגבעות - כוח אדם, אמצעי מיגון, מאבטחים. בינינו, מה קרה מזה? כלום", הוסיף אדל מזעל, אח כללי שעובד במקום. המאבטח חולש על חמש מחלקות בתוך בית החולים, ולטענתם הוא עובד בסך הכול 7 שעות ביום.

מערכת האשפוז הפסיכיאטרית היא האחרונה בתור לקבל כספים. המחסור הקשה הזה בתקציב מתבטא לא רק במספר אנשי צוות נמוך על כל מחלקה, אלא גם בתשתיות ישנות ובצפיפות בלתי אנושית.

תיעוד התקיפה של נטליה פרוסקורוב
תיעוד התקיפה של נטליה פרוסקורוב | צילום: מצלמות אבטחה

לדברי לבקוביץ', "הצפיפות אלה הזיהומים, אלה הקורונה של הפסיכיאטריה. הצפיפות מולידה אלימות באינסוף מחקרים. מניסיון אדיר שלנו זה מה שאנחנו רואים - צפיפות שווה אלימות".

אין ספק שגם לנראות, לאסתטיקה ולתנאי אשפוז יש השפעה ישירה על האלימות של המטופלים. כדי להגיע למצב האסתטי של המחלקה הזאת הושקעו שלושה מיליון שקלים, כסף קטן לעומת גודל הממשלה שהושבעה היום, כך שברור שמדובר בסדרי עדיפויות ועד שאלה לא ישתנו, נטליה וחבריה ייאלצו לשלם את המחיר.

"זה חלק מהשגרה שלי ושל כל האחיות", סיכמה פרוסקורוב. "אלה דברים שמרסקים אותך. את חוזרת הביתה וזה נשאר איתך לתקופה".