'שחור ולבן' • צפו

החרדי שיצא מההתמכרות מסביר: "לא נהנתי"

בפרק הרביעי בעקבות המכורים החרדים, הפרופ' ינתח את צעדיו של 'חיים' - החרדי המכור מהפרק הקודם, ויסביר את תפקוד המוח האנושי, שנוצרו ע"י חוויות אישיות • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בפרק הנוכחי הרביעי בסדרת 'שחור ולבן', ידבר הפרופ' גל ידיד ראש היחידה לנוירופרמקולוגיה באוניברסיטת בר אילן. וינסה להסביר מה עבר בראשו של 'חיים' - המכור החרדי מהפרק הקודם.

עוד בסדרה 'שחור ולבן'>>>

בפרק הקודם עסקנו בסיפורו של חיים (שם בדוי) המכור לתאוות יתר, וכהמשך, היום פרום' גל ידיד והרב איתן אקשטיין בשיחה באולפן כיכר השבת על דרכי החשיבה של מכורים. לא פעם אנחנו מתמודדים עם המשפט 'אני לא יכול', יתכן ומדובר בקושי אובייקטיבי ולפעמים מדובר בעצלות או בחוסר רצון להתמודד.

  • הפרק הבא שיעלה כמדי שבוע בימי ראשון, יעסוק בהתמכרות להימורים בציבור החרדי.

הסביבה הקרובה והמשפחה של המכור צריכים להבין שאצל המכור האמירה 'אני לא יכול להפסיק' היא אמיתית ובחוויה האישית שלו הוא מרגיש שאין לו אפשרות לא להשתמש.

במהלך השיחה פרופ' גל ידיד ישתף על דרך תפקוד המוח האנושי, את ההתניות הקיימות במוח שנוצרו ע"י חוויות אישיות. וכן, יסביר את הדרך של המוח להתמודד עם פחדים וחששות. מתוך הבנה כי ה'שימוש' מהווה הגנה על המכור, שימוש בסמים ואלכוהול יעניק למכור תחושה של כוח בלתי מוגבל, ויפיג את החששות שמקשים עליו לפעול. והדרך היחידה לגרום למכור להפסיק להשתמש היא לשנות לו את 'ההתניה'.

את התהליך הזה חייבים לעשות עם אנשי מקצוע במרכזים מסודרים ומוכרים מזהיר פרופ' גל ידיד, התהליך שמביא את המכור לבחור בדרך חדשה הוא מטלטל ומעצב את האישיות שלנו, ומחויב להיות מלווה באנשים אמינים ומקצועיים בשיתוף המשפחה והסביבה הקרובה של המכור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר