גבר בן 39 מתל אביב נעצר במהלך סוף השבוע בחשד לפרסום הסתה לאלימות נגד ראש הממשלה נתניהו. חקירתו אושרה על ידי פרקליטות המדינה. מהחקירה עולה כי החשוד פרסם ברשתות החברתיות תכנים בוטים שקוראים לפגוע בנתניהו. בין היתר קרא "להוציא את נתניהו מבלפור בכל מחיר כדי להביאו לבית המשפט" וכן הגדיר אותו "אויב ישראל ו"צורר".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מעצרו של החשוד הוארך על ידי בית משפט השלום בתל אביב עד ליום שלישי. ערר שהוגש מטעמו של החשוד לבית המשפט המחוזי נדחה. השופטת קבעה כי לא נפל פגם בהחלטת בית המשפט וכי קיים חשש סביר, לאור הציטוטים, שיפעיל "אלמנטים של פעילות כוחנית".

בין יתר הפוסטים, כתב החשוד: "בנימין נתניהו תומך טרור", "נתניהו מסוכן לישראל".

עו"ד רוי גבריאל, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד באיומים על ראש הממשלה, מסר: "הצעיר טוען כי פעל מתוך מחאה חברתית, והדגיש כי לא הייתה לו שום כוונה לפעול או לגרום לאחרים לבצע פעולה כל שהיא. כבר בחקירתו הוא התנצל והציע להסיר את הפוסטים. לטעמנו לא הייתה הצדקה לפגוע בחרותו. הגשנו ערר על ההחלטה לעצור אותו. לצערנו, בית המשפט לא קיבל את עמדתנו".

המפגין שאיים לפגוע ביאיר נתניהו נחקר בלהב 433

פעיל השמאל חיים שדמי נחקר בשבוע שעבר באזהרה במשרדי להב 433, זאת בעקבות התלונה שראש הממשלה נתניהו הגיש נגדו אישית על איומים לפגוע בחיי בנו יאיר.

חד עם שדמי נחקרו שני פעילי שמאל נוספים שחשודים גם הם בעבירות של הסתה ואיומים לפגוע בחייו של יאיר נתניהו, בעת שהשמיעו קריאות נגדו במהלך הפגנות המחאה שקיימו מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. החקירה נמשכה כארבע שעות ובסיומה הוזהרו השלושה לבל ישובו לאיים על יאיר נתניהו ושוחררו בתנאים מגבילים.

את החקירה נגד פעילי השמאל מנהלת יחידת הסייבר של להב 433 והיא מתקיימת בעקבות אישור מיוחד שניתן אתמול בפרקליטות, לאחר ארבע תלונות שונות שהוגשו - כולל תלונתו של ראש הממשלה ותלונה נוספת של יאיר נתניהו עצמו.

יאיר נתניהו בראיון לערוץ 20 (צילום: ערוץ 20)
יאיר נתניהו, ארכיון | צילום: ערוץ 20

לפני יומיים הגיש ראש הממשלה נתניהו תלונה בגין הסתה בוטה לאלימות נגד שדמי. נתניהו טען כי שדמי איים לפגוע בבנו יאיר וקרא קריאות הסתה לרצח נגד בנו יאיר. התלונה הוגשה לאחר ששדמי תועד מפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים, ולפי נתניהו איים לפגוע בבנו יאיר וקרא להשליך בקבוק תבערה על מעון ראש הממשלה.

בתיעוד מהפגנה מחוץ לבית ראש הממשלה נראה שדמי אומר במגפון: "יום אחד תהיה בלי מאבטחים ואין לדעת". מדובר במקרה חסר תקדים, שכן לא זכור בעבר מקרה דומה שראש ממשלה מתלונן בעצמו במשטרה.

נתניהו הגיב לאירוע ואמר כי "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה". הוא הוסיף: "הגשתי כעת תלונה למשטרת ישראל בגין הסתה בוטה לאלימות נגדי ונגד בני יאיר".