י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות מזג האוויר

צריכת החשמל לשיא: כך נחסוך בהוצאות על מזגנים

מאז 2015 שובר משק החשמל הישראלי מדי שנה את השיא שנשבר בשנה שעברה. גם החודש נרשם שיא חדש בצריכת החשמל • מזג האוויר רק יוסיף להיות יותר שרבי בהמשך השבוע וחברת החשמל מפרסמת כמה כללים שיחסכו לנו בהוצאות

צריכת החשמל לשיא: כך נחסוך בהוצאות על מזגנים
המזגן בלדרמן צילום: יח"צ

מזג האוויר במהלך כל השבוע צפוי להיות חם ושרבי במיוחד, היום נמסר מחברת החשמל כי נשבר שיא צריכת החשמל בחודש מאי מכל השנים, מאז 2015 שובר משק החשמל הישראלי מדי שנה את שיא כל הזמנים שנקבע רק שנה קודם לכן, עם ביקושים שהולכים ותופחים לנוכח הקיצים החמים והחורפים הקרים שעוברים עלינו. מחברת החשמל מוסרים  כמה כללים פשוטים ומבקשים מהציבור להקפיד עליהם כיון שההקפדה על כך עשויה לחסוך לכולנו לא מעט כסף, מבלי לפגוע באיכות חיי היומיום.


מכשיר החשמל החיוני ביותר לקיץ הישראלי הוא גם זה שזולל את כמות החשמל הגדולה ביותר בממוצע. לכן, החיסכון הגדול ביותר בהקשר שלו מתרחש כבר בשלב הקנייה.

מזגן בעל דירוג אנרגטי גבוה (הדירוג נע בין G הנמוך ביותר ל-A הגבוה ביותר) ידרוש לעיתים הוצאה כספית יקרה יותר, אך בטווח הארוך יפחית משמעותית את עלויות הצריכה ובכך יהפוך את הקנייה למשתלמת. המלצה חשובה נוספת היא לבחור מזגן בעל השהייה (אינוורטר) ששומר על טמפרטורת חדר קבועה וצורך עד כ-30% פחות חשמל ממזגנים ללא השהייה.

מיקום המזגן בחדר משפיע משמעותית על ביצועיו. מומלץ להתייעץ עם מומחה לפני ההתקנה כדי לוודא שננצל את מלוא יעילותו של המזגן. יחד עם זאת, גם מזגנים בעלי מיקום אידאלי זקוקים לטיפול תקופתי כדי לשמור על תפוקה גבוהה. יש לנקות את פתחי האוורור והמסננים באופן קבוע ולוודא שאינם חסומים, ובנוסף לכוון את התריסים כלפי מעלה בקיץ כדי לפזר את האוויר הקר באופן מיטבי.

הטמפרטורה המומלצת לשימוש בקיץ היא 25 מעלות בחדר, כשכל הורדה של מעלה תגדיל את הוצאת החשמל ב-5% נוספים. כדי למנוע בריחה של אוויר קר, חשוב לסגור את דלתות החדרים שאינם בשימוש ולדאוג להצללת החדרים כדי לצמצם את עומסי החום, שאיתם נדרש המזגן להתמודד.

חשמל חברת חשמל מזג אויר מזגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד