מתחקיר ראשוני של התקרית הביטחונית בגבול הצפון, שבמהלכה כוח גולני זיהה היום (ראשון) חשוד חוצה את הגבול ופתח לעברו באש, עולה כי טרם הירי לעבר החשוד, ביצע כוח גולני ירי אזהרה באוויר. בעקבות הירי, החל לרוץ החשוד והסתתר בין הסלעים, אז אחד הלוחמים זיהה שהוא מכניס יד לכיסו ומהחשש שהוא שולף אמצעי לחימה - ירה בו. החשוד נפצע קשה, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומצבו התייצב.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

הלבנונים טוענים שאותו אזרח סורי שעובד עבור רועה צאן לבנוני מקומי, כלל לא חצה את הגבול. מנגד, מהתחקיר שביצע צה"ל מתברר כי אותו אזרח סורי חצה את הגבול כמאה מטרים לתוך שטח ישראל, אז נתקל מארב של כוח גולני בחשוד.

בתקופה האחרונה מזהים בצבא עלייה בניסיונות חצייה לשטח ישראל מצד רועי צאן, לפי תצפיות, מזהים שחלקם עם מצלמות ומכשירי קשר - ובמקרה אחד מהם נשא עמו אקדח. בעקבות ריבוי המקרים, החליט צה"ל להגביר את המארבים באזור מתוך הבנה שחלקם מגיעים כדי לאסוף מודיעין ואינם רועי צאן תמימים.

בגדיו המגואלים בדם של רועה הצאן שנורה בגבול לבנון
בגדיו המגואלים בדם של רועה הצאן שנורה בגבול לבנון

לוחמי גולני כאמור פתחו באש לעבר החשוד ברגע שחדר לשטח ישראל. הוא נפצע באורח קשה והוענק לו טיפול ראשוני בשטח. לאחר מכן פונה החשוד במסוק לבית חולים בשטח ישראל, נותח ומצבו התייצב. כעת הוא מיועד להתאשפז במחלקת טיפול נמרץ.