ברקע השבעת הממשלה הצפויה היום (ראשון), השרה ציפי חוטובלי מכחישה את דבריו של נתניהו בדבר הסכמתה לכהן כשגרירת ישראל בלונדון בעוד כשלושה חודשים ולוותר על המינוי הנוכחי שלה כשרה לענייני התיישבות. בנוסף, נודע ל-N12 שכחול לבן הסכימו למינוי השר הנוסף במידה ויכהן כשלושה חודשים בלבד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, חוטובלי תושבע היום לתפקיד השרה לענייני התיישבות וכדי לפנות מקום לשר ללא תיק, צחי הנגבי, הוצע לה לאייש את תפקיד השגרירה בלונדון בעוד כשלושה חודשים. אולם כעת מתברר כי חוטובלי מצהירה שייתכן ולא תסע ללונדון: "קיבלתי הצעה, אני שוקלת, יש מצב שאשאר בישראל", מסרה חוטובלי. "מה שנתניהו אמר על הדוכן הוא לא היה הנוסח שסוכם בינינו".

מדוע המסלול שבו בחרה חוטובלי הביא אותה לתפקיד מצומצם יחסית של שרת ההתיישבות לשלושה חודשים, בעוד מירי רגב, שהתחילה את הקריירה שלה באותו הזמן, מקבלת את תפקיד שרת החוץ? חוטובלי מסבירה כי הבחירה שלה בהקמת משפחה בשנים האחרונות זה מה שפגע בקריירה הפוליטית שלה במידה זו או אחרת: "קשה לעשות פוליטיקה אינטנסיבית כשיש לך ילדים בבית".

ייתכן ושרת התפוצות היוצאת לא עשתה מספיק בנושא המשפטי של ראש הממשלה נתניהו? אולי הכוח הפוליטי שלה לא מספיק חזק? כשמאמתים את חוטובלי עם הטיעונים הללו היא מסבירה: "לא סתם הוא (נתניהו) נתן לי את תיק ההתיישבות, כולל כל האירועים של שירות לאומי, מכינות קדם צבאיות וגרעינים תורניים, אלו נושאים שמאוד מעניינים את הציונות הדתית ואני רואה את עצמי כקול האותנטי של הציונות הדתית במפלגה והדבר הזה תוגמל על ידי 4 מנדטים במפלגה, אי אפשר להגיד שזה לא כוח פוליטי".

פרץ סרב לתפקיד שלו הסכימה חוטובלי, מדוע?

התפקיד של חוטובלי הוצע תחילה לרב רפי פרץ שסרב, בין היתר, מכיוון שכשפורטים את התפקיד לפרוטות ראה פרץ שאין בתפקיד הרבה "בשר" – חטיבה להתיישבות, התקציב של המשרד די סגור, שאר הסמכויות מנוהלות כבר ולכן העדיף פרץ לקחת את תפקיד השר לענייני ירושלים, תפקיד שגם הוא לא נראה שיש בו הרבה מכיוון שיש ראש עירייה ועירייה מתפקדת.

"החטיבה להתיישבות מדברים כבר עכשיו על סכום מאוד גדול שיימסר במסגרת תקציב המדינה", מסבירה חוטובלי. "אין לי ספק שהמשרד הזה הוא משרד אמיתי משום שהוא נשען בסוף על דברים אמיתיים, על נושאים שטופלו בשלל משרדי ממשלה. אני מאוד מקווה שנבין את הערך הגדול של ההתיישבות בתקופה הזאת ונעשה עם זה דברים מאוד טובים. ראש הממשלה אמר שייתן גב מבחינה תקציבית".