טור אישי

ירושלים לא זקוקה לשר // הרב ישראל גליס

היום נתבשר כולנו על השבעת הממשלה החדשה, יהיו כאלו שיברכו וכאלה שפחות... כירושלמי, צריך פעם אחת לכתוב על התיק המיותר שנקרא "השר לענייני ירושלים ומורשת" (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

היום נתבשר כולנו על השבעת הממשלה החדשה, יהיו כאלו שיברכו וכאלה שפחות...

כירושלמי, צריך פעם אחת לכתוב על התיק המיותר שנקרא "השר לענייני ירושלים ומורשת".

ראשית מורשת צריכה ללכת למשרד הדתות או משרד החינוך או תרבות, יש הרבה כפילויות. כשיש אירועים שונים ארבעת המשרדים מתקצבים את אותו אירוע, מעשה חלם.

המשרד לענייני ירושלים הוקם על-פי החלטת ממשלה ביום 18 בנובמבר 1990 ע"י הממשלה ה-24. לאחר תקופה, עם הקמת הממשלה ה-25, הוחלט על ביטול המשרד והעברת הטיפול בענייני ירושלים, למשרדי ממשלה שונים.

להזכירכם, לאורך תקופת פעילות הממשלה ה-24, עמד בראשה ראש הממשלה יצחק שמיר, והופקד לידי סגן השר אברהם ורדיגר. לאחר מכן עמד בראש המשרד יצחק רבין, עד לביטולו.

היו הרבה מטרות מעניינות למשרד הזה, אפשר לקרוא על תוכניות המשרד בארכיון משרדי המשלה ולגחך; קידום התיירות, טקס אמנת ירושלים, הגדלת מספר העולים, הענקת מעמד א' לאזור הפיתוח לעטרות, הוקמה ועדת שרים לענייני ירושלים.

המשרד עבד בשיתוף פעולה עם קבוצות שונות: הרשות לפיתוח ירושלים, הסתדרות העובדים, התאחדות התעשיינים, התאחדות המלונות ועוד.

בראשות המשרד כאמור עמדו יצחק שמיר, יצחק רבין, שמעון פרס, בנימין נתניהו, חיים רמון, אליהו סויסה, אריאל שרון, נתן שרנסקי, צחי הנגבי, יעקב אדרי, רפי איתן וזאב אלקין.

עם הקמת הממשלה ה-33 הועברו הסמכויות למשרד ההסברה והתפוצות; עם הקמת הממשלה ה-34, המשרד הוקם מחדש בשמו הנוכחי כדי לתת תפקיד לאישיות מקורבת לראש הממשלה.

הלכתי לחפש החלטות ממשלה בעניין המשרד, בין השאר אושרו תקציבים במיליונים לעידוד פעילות בתחום הקולנוע בירושלים; חיזוק ומיצוב אגן העיר העתיקה, הוקמה ועדת היגוי שכבר כמה שנים דנה על תוכניות העיר העתיקה, מענין אם יש יהודי דתי/חרדי שגר בעיר העתיקה ושותף לתוכניות של "אגן העיר העתיקה".

לקרוא ולהתפלץ לאן הולכים מיליונים...

דוגמא: ניקיון והחזקה 75 מיליון; אירועים 115 מיליון; פיתוח המרחב הציבורי 141 מיליון; יועצים מומחים ובקרה 4 מיליון; ויש עוד מיליונים שמבוזבזים על תוכניות סרק.

הגיע הזמן לסגור את המשרד הזה!

יש בירושלים ראש עיר מוצלח ומוכשר, מר משה ליאון, שמי שבודק ורואה את עבודתו, שנה וחצי מאז שנכנס כראש עיר, מרגישים שירושלים מתפתחת ומשגשגת, וממש מיותר שר מעליו.

שר לענייני ירושלים רק מפריע ויפריע, שימו מעל חולדאי שר לענייני תל אביב...

אני עברתי בחיי בעיר ירושלים 5 ראשי עיר, כל אחד עם הסגנון שלו ולכל אחד מהם היו יתרונות וגם חסרונות , אבל נודה על האמת, מאז שנחת כאן בעיר משה ליאון, יש התפתחות בעיר בכל השטחים, כולל אווירת שלום בין תושבי העיר, כל אחד במקומו: תלמודי תורה, בתי הספר פורחים, העיר עוברת ניקיון יסודי, אווירה טובה ועניינית בין כל חברי המועצה.

אולי כל המיליונים שמושקעים בתוכניות סרק של המשרד לענייני ירושלים יעברו ללשכת ראש העיר? ימי הקורונה יוכיחו מה עשה ראש העיר למען ירושלים.

יש לציין את מלחמתו העיקשת לפתוח את המרחב הציבורי ובפרט את השווקים ואת התפילות בכותל המערבי, אולי הגיע הזמן גם לפתוח את התחבורה הציבורית לכותל - אלו הקווים היחידים שלא פעילים בירושלים.

בקיצור, אם מחפשים תעסוקה למישהו מסוים תנו לו משהו אחר, הגיע הזמן שתושבי ירושלים יקומו ויגידו עד כאן! המשרד לענייני ירושלים פוגע בעיר יותר ממה שהוא מועיל.

אני לא הדובר של משה ליאון, אבל אני כאזרח בעיר הזאת, רואה את פעולותיו של ראש העיר ומצטער מאד שהולכים למנות שר לענייני ירושלים כשהאיש לא מכיר את הצרכים של העיר והוא רק יפריע להתפתחות של ירושלים!

ומכאן קריאה לראש העיר - חזק ואמץ!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר