י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ב"ב וירושלים בראש

משבר הקורונה: ביקוש גבוה לדמי אבטלה בקרב החרדים

המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה הגיע לציבור החרדי ובגדול. הביקוש לדמי אבטלה במגזר החרדי גבוה בהתייחס למגזר הכללי. הערים החרדיות וכן ירושלים ובני ברק מככבות בראש טבלת דורשי האבטלה

משבר הקורונה: ביקוש גבוה לדמי אבטלה בקרב החרדים
ביטוח לאומי צילום: פלאש90

משבר הקורונה פגע בעיקר באוכלוסיות המוחלשות ובתוכם הציבור החרדי. הביקוש לדמי אבטלה במגזר החרדי גבוה בהתייחס למגזר הכללי. הערים החרדיות וכן ירושלים ובני ברק מככבות בראש טבלת דורשי האבטלה. כפר סבא, הוד השרון, מודיעין, מכבים-רעות נמצאות בתחתית רשימת דורשי האבטלה ומצבם הכלכלי טוב בהשוואה לערים אחרות.

בעקבות הקורונה ועלייה חדה בבקשה לדמי אבטלה, הביטוח הלאומי מפרסם את רשימת הענפים שנפגעו הכי הרבה מהמשבר ועובדיהם נאלצו לדרוש דמי אבטלה לאחר שפוטרו או שיצאו לחופשה ללא תשלום.

המקצועות שנפגעו באחוזים גבוהים של דורשי אבטלה, הם - אומנות, בידור, שירותי אירוח ואוכל. מקצועות אלו עדיין לא חזרו לעבודה במתכונת רגילה כפי שחלק גדול מענפי המשק החל לחזור לשגרה מלאה ובמתכונת קורונה.

המסודרים, הם עובדים במנהל הציבורי, רשויות מקומיות  ואספקת חשמל וגז שכמעט ולא נפגעו מהמשבר. רק פחות מעשרה אחוז מהם דרשו אבטלה מהביטוח לאומי.

הממצאים מעלים כי 47% מתוך עובדי אומנות בידור ופנאי דרשו דמי אבטלה, שכרם הממוצע של מבקשי דמי אבטלה בענף היה – 5,461 ₪.  אחריהם, שירותי אירוח ואוכל ומהם הגישו 46.3% דמי אבטלה מכלל המשרות, שכרם הממוצע עמד על – 6,152 ₪.

בתחום החינוך, 26.9% מכלל המשרות הגישו דמי אבטלה. שירותי הפיננסים ושירותי הביטוח נפגעו פחות ומספר המשרות של תובעי דמי אבטלה היה 16.3% ושכרם הממוצע עומד על 16,079 ₪.

הענף שנפגע הכי פחות הן מבחינת גודלו ומבחינת אחוזי תובעי האבטלה היה המנהל הציבורי, כולל רשויות מקומיות, בטחון. בענף זה מספר המשרות הוא כ-393,000 מתוכם רק 8.5% מכלל המשרות – תבעו דמי אבטלה.

אבטלה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד