י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב בין אייכלר לטסלר

פרסום ראשון: מאבק בתוך 'אגודת ישראל' על חלוקת התפקידים

סיעת יהדות התורה תתכנס מחר בכדי להכריע בנושא חלוקת התפקידים בין נציגיה • ל'בחדרי' נודע על מאבק בין ח"כ אייכלר לח"כ טסלר על תפקיד הוועדה לפניות הציבור • נושא נוסף שידונו בו הוא פרישת ח"כ פרוש לטובת פינדרוס במסגרת החוק הנורבגי • כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: מאבק בתוך 'אגודת ישראל' על חלוקת התפקידים
אייכלר וטסלר צילום: משה גולדשטיין

פרסום ראשון: סיעת יהדות התורה תתכנס מחר (שני) בשעה 15:00 לישיבת סיעה, כדי להכריע על חלוקת התפקידים בין הנציגים, וגם כדי לדון על ההסכם הנורבגי שיחזיר את יצחק פינדרוס לכנסת.

בין התפקידים שידונו בהם: יושב ראש הועדה לפניות ציבור למחצית הקדנציה הראשונה, סגן יושב ראש הכנסת וחבר הועדה למינוי דיינים וכן הסכמי הרוטציות.

על תפקיד הועדה לפניות הציבור מתנהל קרב בין יעקב טסלר נציג חסידות ויז'ניץ, לבין ישראל אייכלר נציג חסידות בעלזא, כאשר קודם הגשת הרשימות התנהל קרב בין החסידויות על המקום השלישי ובסיומו נחתם הסכם כי נציג ויז'ניץ יהיה במקום השלישי ואייכלר במקום החמישי.

בסביבת חבר הכנסת אייכלר אומרים כי סוכם אז, שלמרות שטסלר יהיה במקום גבוה יותר, לחבר הכנסת אייכלר תהיה זכות ראשונים בבחירת תפקיד יבחר, אלא שבהסכם שנחתם במהלך ועידת 'אגודת ישראל' בעיר נתניה אשתקד נכתב, כי "אגודת ישראל תעשה מאמץ לקבל תפקידים עבור כלל נציגיה על פי סדר המקומות" וכי "יעשה מאמץ כי הנציג החמישי יכהן בתפקיד בכיר".

מי שיכהן כיו"ר הועדה יעזוב את תפקידו בתום 15 חודש, כאשר גם חבר הכנסת יעקב אשר יעזוב במקביל את מקומו בוועדת החוקה. נושא נוסף שיעלה מחר לדיון הוא גם כיצד יתנהלו בסיעה לאחר שהם יסיימו את תפקידיהם, האם יישארו ללא תפקיד או לחלופין ייקחו תפקידים אחרים.

עוד ידונו בסיעה על התפקידים הנוספים שנותרו: 'סגן יו"ר הכנסת' וכן נציג בוועדה למינוי דיינים. בדגל התורה שלהם זכות ראשונים בבחירת התפקיד, יאלצו לבחור בין אחד התיקים, כשלא ברור מה יקבל יצחק פידנרוס שיכנס לכנסת. כמו כן ידונו בזהות יו"ר הסיעה הקבוע מבין נציגי דגל התורה.

נושא נוסף שיעלה לדיון, הוא פרישת סגן השר או השר במסגרת החוק הנורבגי, כאשר על פי ההסכם נציג מטעם אגודת ישראל אמור לפרוש לטובת יצחק פינדרוס, אחרי שבהסכם נכתב כי הנציג ששובץ במקום הנמוך באגודה יפרוש לטובת נציג דגל, דהיינו סגן השר מאיר פרוש יאלץ לפרוש לטובת פינדרוס.

יהדות התורה אגודת ישראל החוק הנורבגי יצחק פינדרוס מאיר פרוש ישראל אייכלר יעקב טסלר סגן יור הכנסת ועדה למינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד