היום, יותר מתמיד

10 דרכים לחזק את מערכת החיסון במהלך הריון

מערכת החיסון שלכן מגנה עליכן מפני מחלות, חיידקים, רעלים וזיהומים וגוף של נשים בהריון הוא רגיש יותר ויכול בקלות רבה יותר לחלות. אז הנה 10 טיפים לחיזוק מערכת החיסון לפני הלידה (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אישה בהריון צריכה לדאוג לעצמה במיוחד, כי הדאגה אינה רק עבורה באופן אישי, אלא גם לתינוק שלה. מערכת החיסון נמצאת בראש מעייניה, כמו גם של הילד שלה, במיוחד בתקופה רגישה זו של התפשטות נגיף הקורונה.

מערכת החיסון שלכן היא כמו תריס - היא מגנה עליכן מפני מחלות, חיידקים, רעלים וזיהומים, על ידי התנגדות. מערכת ההגנה של גופכן, מערכת החיסון, היא אחת המערכות החשובות בגופכן, שבלעדיה תפקוד האיברים שלכן ובריאותכן הכללית יכולים להיפגע.

אומרים שנשים בהריון מועדות יותר למחלות וזיהומים, לעומת נשים שאינן בהריון ולכן חובה שאם מצפה תעשה את כל הנדרש כדי לשמור על מערכת החיסון שלה חזקה. הסיבה לכך היא שהגוף מפחית את חסינותו, כך שגוף האם לא ידחה את התינוק. אז להלן מספר טיפים כיצד לשפר את המערכת החיסונית בזמן הריון:

1. טלו פרוביוטיקה באופן קבוע. פרוביוטיקה נמצאת באופן טבעי במזונות כמו קֶפִיר (משקה חלב חמוץ), יוגורט וכרוב כבוש, אך ניתן לקחת תוספים שנמכרים ללא מרשם בבתי מרקחת או בסופרמרקטים. פרוביוטיקה עוזרת לחזק את מערכת החיסון שלכן, כמו גם של הילד שלכן. היא יכולה לעזור בהגנה על ילדכן מפני אסטמה ואלרגיות בטווח הרחוק.

2. אכלו נכון. הריון יכול לגרום לכן לחשוק בהמון מאכלים משונים ובעוד שזה בסדר להתפנק מדי פעם, עליכן לזכור שאתן אוכלות בשביל שני אנשים - אתן והילד שלכן והוא זקוק לאוכל טוב ובריא. וודאו שאתן צורכות מספיק חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומזונות מלאים - כל אלה מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית במהלך ההיריון.

3. שנו מספיק. גופכן צריך לנוח היטב במהלך ההיריון וביתר שאת, אם אתן רוצות לחזק את מערכת החיסון שלכן. הגוף שלכן מתמודד עם הרבה דברים עכשיו, פיזית, רגשית ופיזיולוגית. העניקו לו מנוחה טובה.

4. וודאו שיש סביבכן אווירה חיובית. צחוק, למען האמת, יכול לעזור גם בחיזוק המערכת החיסונית שלכן, מפתיע ככל שזה נשמע. הימצאות בסביבה שלילית היא הדבר האחרון שאתם צריכות במהלך ההיריון.

5. צרכו וויטמין D. הוא עוזר למערכת החיסון שלכן, מחזק אותה ועוזר בפוריות.

6. אבץ הוא מרכיב נוסף שעליכן לוודא שאתן צורכות בכמות מספקת.

7. שתו הרבה מים. מים באמת צריכים להיות סם החיים, בהתחשב בכמה אנו תלויים בהם. ודאו שאתן צורכות 8 עד 12 כוסות מים ביום.

9. שמרו על חום גוף תקין. בחורף, אל תטבלו בגשם ובימים אלו, התרחקו מהשמש ככל האפשר.

10. התאמנו באופן קבוע. פעילות גופנית מועילה מאד גם לכן וגם לתינוקכן. היא יכולה לעזור לשמור על חום הגוף, לווסת את זרימת הדם ולעזור גם באיזון הורמונלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר