חברת OnePlus הכריזה לפני כחודש על מכשיר הדגל החדש שלה, OnePlus Pro 8, כשאחד הפיצ׳רים החדשים שזכה לתשומת לב מיוחדת מטעם החברה היא מצלמה חדשה בשם Color Filter, שמסוגלת לצלם תמונות בספקטרום מדויק של צבעים שאפילו העין האנושית לא מסוגלת לקלוט, שלא לדבר על מצלמות מסחריות אחרות.

לצורך כך, היא משתמשת בחיישנים אינפרה אדומים שמנפיקים תמונות ייחודיות לעין. אלא שחיישני אינפרה אדום מסוגלים לפעמים גם לחדור מבעד לחפצים כמו פלסטיק או בד, ומשתמשים רבים שכבר קיבלו את המכשירים שלהם מדווחים שבאמצעות שילוב של פילטר עם המצלמה המיוחדת, הם מסוגלים לראות מבעד לשכבות של כיסויים ואפילו בגדים.

אחד המשתמשים בטוויטר, בן גסקין, הדגים זאת באמצעות שני סרטונים. בסרטון הראשון הוא מוכיח כיצד ניתן להציץ מתחת למכסה המנוע של סטרימר פשוט כמו אפל טיוי 3. בסרטון השני הוא חושף כיצד המצלמה מסוגלת לקלוט את קרני האור שמציפים את פניו בזמן שהוא משתמש בזיהוי הפנים של מכשיר האייפון. משתמשים אחרים המחישו שכאשר הם לובשים חולצות שחורות ומתחתיהן חולצות עם הדפס, המצלמה החדשה מסוגלת להפוך את צבע החולצות השחורות ללבנות-שקופות ולחשוף את ההדפס שמתחתיהן.

התוצאה גורמת למצלמה להיראות כמו מצלמת רנטגן שמסוגלת להקנות לנו יכולות סופר אנושיות. בפועל, היא מסוגלת לשקף רק שכבות דקות וכהות במיוחד של פלסטיק, ולהעניק הצצה מעורפלת במיוחד למה שנמצא בכיס שלנו. וזו גם לא המצאה כזו חדשה – בשנת 1998 השיקה חברת סוני מצלמה בשם Handycam עם מצב ראיית לילה שרואה מבעד לשכבות דקות של פלסטיק או בגדים, ומצלמות אבטחה רבות מסוגלות לעשות את אותו הדבר.

חברת OnePlus לא הוציאה תגובה רשמית לעניין, אבל בהתחשב בעובדה שהתמונות ה״שקופות״ יוצאות ברזולוציה נמוכה במיוחד, וכי מצלמות אבטחה רבות מסוגלות לעשות את אותו הדבר, ההנחה היא שאין פה באמת שערורייה ציבורית נרחבת. או לפחות, כך אנחנו מקווים כי אוטוטו שבועות וכולנו יודעים איזה צבע לובשים לכבוד החג, כן?