מנכ"ל הלשכה של גנץ: היועץ היחיד שנותר

הוד בצר, שליווה את גנץ מיומו הראשון בפוליטיקה, ישמש כמנכ"ל משרדו החדש בלשכת רה"מ • מנהלת הלשכה ודוברו של גנץ ימשיכו לנהל את ענייניו

ח"כ בני גנץ // צילום: גדעון מרקוביץ'

למרות שיו"ר כחול לבן ורה"מ המיועד, ח"כ בני גנץ, צפוי להיכנס לתפקידו רק בעוד שנה וחצי, כבר בימים אלה הוא נערך לפתיחת לשכה חדשה במשרד רה"מ, מתוף תפקידו כראש ממשלה חליפי. כלומר, בזמן שגנץ צפוי לשמש שר הביטחון, ולמעשה לבסס את לשכתו בקריה בתל אביב, הוא דואג שתהיה לו לו גם לשכה מקבילה במשרד ראש הממשלה.

נזכיר כי הליכוד וכחול לבן חתמו בהסכם הקואליציוני על ממשלה פריטטית (שוויונית) ולכן גנץ אכן יכול להקים לשכה במשרד ראש הממשלה. השאלה היא כיצד הוא מתכנן לחלק את זמנו בין הלשכות השונות. שנזכיר, שלכל אחת מהן עלויות משל עצמה.

מי שצפוי לשמש בתפקיד מנכ"ל המשרד החדש הינו הוד בצר. בצר מלווה את גנץ עוד מתקופתו כרמטכ"ל והוא היועץ היחיד שנשאר עם גנץ מתחילת דרכו הפוליטית. זאת לאחר הפרשה המביכה בכחול לבן עם היועץ האסטרטגי ישראל בכר, שפורסמו הקלטות בהן הוא מדבר כנגד גנץ ולכן בכר הועזב מהמפלגה על ידי גנץ ימים בודדים לפני בחירות 2020.

עוד בנושא:

אלקין ימונה לשר להשכלה גבוהה ולמשאבי מים, בהמשך יכהן כשר התחבורה

בניגוד להבטחות: גנץ לא ויתר על אף תיק

נתניהו וגנץ סיכמו: השבעת הממשלה נדחתה ליום ראשון

גנץ חילק את התיקים בכחול לבן // צילום: גדעון מרקוביץ'
גנץ חילק את התיקים בכחול לבן // צילום: גדעון מרקוביץ'

גם היועץ האסטרטגי רונן צור, שליווה את גנץ מיומו הראשון בפוליטיקה, לא היה מעורב במשא ומתן הקואליציוני ולא היה מעורב בשבועות האחרונים בכל הקשור לטיפול התקשורתי בתדמיתו של בני גנץ. יורם טורבוביץ, שניהל את המו"מ מטעם כחול לבן, הורחק לאחרונה מסביבתו של בני גנץ, לאחר שהביע ביקורת על דרך קבלת ההחלטות של גנץ במסגרת המו"מ.

מי שצפויים להמשיך לשמש ידיו הימיניות של גנץ בכל העניינים השוטפים בשני המשרדים הם מנהלת הלשכה של גנץ, מעין ישראלי ודוברו של גנץ, אמיר קורן. גורם בסביבתו של גנץ אמר ל-"ישראל היום" כי "במסגרת ההסכם הקואליציוני, גנץ ראוי לקבל משרד מתוקף תפקידו כראש ממשלה חליפי. הוא יצליח לבצע את הדברים במקביל על הצד הטוב ביותר. ח"כ מיכאל ביטון, ישמש שר במשרד הביטחון ובכך יוכל גנץ להתפנות גם לתקופת חפיפה כראש ממשלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר