שגריר סין בישראל, נמצא הבוקר (ראשון) ללא רוח חיים בדירתו בהרצליה. נסיבות המוות לא ברורות, אך לפי שעה אין חשד מבוסס לפלילים. כוחות משטרה נמצאים במקום.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

השגריר דו ווי בן ה-57 הגיע למלא את תפקידו בישראל רק לפני שלושה חודשים - בחודש פברואר האחרון אחרי שסיים את תפקידו כשגריר באוקראינה. אישתו ובנו היחיד לא נמצאים כרגע בארץ. נבדקת האפשרות שנפטר בזמן שישן. מחיפוש ראשוני בדירתו לא התגלו סימני אלימות.

השגריר הסיני כתב רק ביום שישי האחרון מאמר בו הוא מגיב על הדרישה האמריקנית שהציג מזכיר המדינה מייק פומפיאו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם השבוע. ווי כתב במאמר כי "שיתוף הפעולה של סין-ישראל הוא win-win באופיו, ואנו סומכים על ידידנו לקבל את ההחלטה הנכונה בעבורם".

מחוץ לביתו של שגריר סין בישראל
מחוץ לביתו של שגריר סין בישראל

בהמשך המאמר השגריר התייחס לטענות של הממשל האמריקני כי סין הסתירה מידע בנוגע להתפרצות נגיף הקורונה, ואמר: "סין מעולם לא טייחה והסתירה את התפרצות נגיף הקורונה בשטחה". השגריר הוסיף כי בסין מברכים את הממשלה הישראלית ואת מנהיגותה "יוצאת הדופן" שהצליחה להשיג ניצחונות בקרב נגד הנגיף.

מוקדם יותר השבוע ביקר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בישראל ביחד עם משלחת של בכירים ממחלקת המדינה האמריקנית. במהלך הביקור שיגרו הבכירים הזהרות לישראל: "הם (הסינים) לא שותף אמין", הכריז אחד הבכירים שהוסיף: "מעבר לשיטות הסחר הבלתי הוגנות, סוגים אחרים של ניצול והלוואות מטורפות. יש לך (בסין) התעלמות מוחלטת מקניין רוחני, נכון. אז כל אלה הולכים יחד, אבל אני חושב שאנחנו באמת צריכים לחשוב על זה".

השתתפו בהכנת הכתבה: אור רביד, ירון אברהם, גלעד שלמור, עמית ולדמן.