שעות להשבעת ממשלת האחדות

אלו בכירי הליכוד שראש הממשלה נתניהו הותיר ממורמרים

חלוקת התיקים הרבים לכחול לבן ולשאר השותפות הקואליציוניות הותירו בכירים רבים במפלגת הליכוד מאוכזבים, ללא התיקים שרצו - וחלקם ללא תיקים כלל; מברקת ועד דיכטר וציפי חוטובלי (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ברקת חלם להיות שר האוצר אך לא בטוח שיהיה בכלל שר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שעות בודדות להשבעת הממשלה החדשה, והמשא ומתן הקואליציוני טרם הגיע לסיומו, לא ברור אילו תיקים יחלק ראש הממשלה בנימין נתניהו לבכירים ברשימתו שנשכבו על הגדר למענו, וכעת נותרו ללא תיק. 'כיכר השבת' יצא לבדוק מי הם המאוכזבים בליכוד ובכחול לבן - המפלגות המרכיבות את הממשלה המנופחת ביותר שקמה עד כה.

חברי ליכוד בכירים בתוכם יובל שטייניץ, ציפי חוטובלי, צחי הנגבי, ניר ברקת, ואבי דיכטר נותרו זמן קצר קודם השבעת הממשלה ללא תיק. לחמישיית המאוכזבים לא נותרה ברירה אלא להמתין בדריכות רבה לרגע שבו יגיע תורם בסבב.

נתניהו יצטרך, אם כך, לדאוג לכמה שרים בכירים, ואם לא יצליח, יצטרך נתניהו לדאוג לתעסוקה לבכירים בליכוד שיישארו ללא תיק.

הלילה נמתחה ביקורת צולבת על נתניהו שלקח את תיק האנרגיה מיובל שטייניץ שהיה נחשב לשר מוערך ומקצועי ואכן לבסוף החליט נתניהו להותיר את שטייניץ במשרדו ללא כל שינוי.

קרב לא קל התנהל סביב תיק החינוך בין ניר ברקת לו הובטח תיק האוצר עוד טרם הבחירות אך ניתן לישראל כץ, לבין יואב גלנט שציפה לתיק ביטחוני. אלא שנתניהו, כאמור, בחר בסופו של דבר בגלנט. עד להשבעת הממשלה בשעות הצהריים יאוישו תפקידים נוספים ותתבהר התמונה הסופית של חלוקת התיקים בליכוד.

מאוכזב נוסף הוא בכיר הליכוד גדעון סער שיכהן כח"כ מן המניין בלבד ללא כל תפקיד משמעותי.

בכחול לבן ניתן למנות בעיקר מאוכזבת אחת - מיקי חיימוביץ. חיימוביץ' רצתה בתיק החקלאות, אך התפקיד הוענק לח"כ אלון שוסטר.

בכחול לבן מסרו, כי "גנץ הציע לחיימוביץ' כמה תפקידים של שרה בכירה. חיימוביץ' בחרה מבין האופציות שהוצעו לה להמשיך ולעסוק בתחומים הקרובים ללבה". חיימוביץ תכהן כיו"ר וועדת הפנים של הכנסת.

מאוכזב נוסף בליכוד הוא ח"כ גדי יברקן שמונה לסגן השר לביטחון פנים. יברקן שילם מחיר ציבורי יקר כאשר ערק מכחול לבן לליכוד וציפה לקבל תפקיד שר. מי שמונתה לשרה בעדה האתיופית היא חה"כ פנינה תמנו שטה מכחול לבן שקיבלה את תיק הקליטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר