טירה: שוטר נורה ונפגע באורח קשה

רכב הגיח לזירה בה שני שוטרים עסקו בפעילות שגרתית ופתח לעברם באש • אחד השוטרים נפגע בראשו באורח קשה, אך כבר לא נשקפת סכנה לחייו • השני נפצע קל • שישה חשודים נעצרו

ניידת משטרה, ארכיון, צילום: גדעון מרקוביץ'

אירוע חריג בשרון: שני שוטרים נפצעו הלילה (בין שישי לשבת) מירי בעיר טירה במהלך פעילות מבצעית בשטחי היישוב. אחד השוטרים נפגע בראשו ופונה לבית החולים במצב קשה ואילו חברו פונה במצב קל. מבית החולים בלינסון בפתח תקווה נמסר כי השוטר עבר ניתוח מציל חיים בטיפול נמרץ וכעת הוא נמצא במצב קשה אך בהכרה.

האירוע החל בבדיקת שני חשודים בשטח חקלאי הסמוך לעיר. בזמן שהשוטרים בדקו את החשודים התקרב לעברם כלי רכב וממנו יצא אדם חמוש שירה בשני השוטרים ונמלט. הכוחות הגיבו בירי והזעיקו תגבור אך היורה נמלט ברכבו.

כוחות משטרה גדולים בסיוע מסוק עסקו בשעות הלילה בסריקות נרחבות אחר החשודים ואף הציבו מחסומים רבים בטירה ובאזורים הסמוכים לה. בתום הסריקות נעצרו שישה חשודים ששהו בקרת מקום ואותרו מספר נשקים מאולתרים. מן המשטרה נמסר כי נסיבות האירוע נחקרות. 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן התייחס לאירוע החריג ואמר: "מדובר באירוע חמור במיוחד המהווה עוד תזכורת כואבת למחיר היקר אותו משלמים השוטרים בפעילותם. לא נרפה עד ללכידתם של המעורבים ומיצוי הדין עמם ונמשיך כל העת במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד החזקה ושימוש באמצעי לחימה בניגוד לחוק. אנו מייחלים להחלמתם של השוטרים שנפצעו הלילה מהירי ומאושפזים בבתי החולים".

ח"כ אחמד טיבי יו"ר סיעת המשותפת על הירי בטירה על שוטרים: "אירוע פלילי חמור . אנחנו דוחים על הסף ירי על אזרחים או שוטרים על ידי הכנופיות האלה. נשק לא חוקי הוא מתכון למוות ידוע מראש. הרשימה המשותפת תמיד דרשה ודורשת לנקות את היישובים הערביים מנשק זה. זה הורג אותנו. אבל איך זה שמסוקים מוזנקים לאוויר, ועשרות ניידות מגיעות ליישוב לחפש את היורים רק כאשר יורים על שוטרים והם מבוששים להגיע כאשר הקורבן הוא אחמד או מוחמד?"

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה הגיב על הירי בטירה ואמר: ״אנחנו דורשים לחיות בחברה ללא נשק. מדובר באירוע חמור והמשטרה צריכה להבין שאקדח שיורה באזרחים במערכה הראשונה ירה על שוטרים במערכה השלישית. לצערי המשטרה מתעוררת ונאבקת בארגוני הפשיעה בצורה רצינית רק כאשר האלימות מופנית כלפיהם".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר