ראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו אישר היום (חמישי) כי את מתווה פתיחת מערכת החינוך שגיבש מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, לפיו מערכת החינוך תיפתח החל מהשבוע הבא. לפי ההחלטה, ביום ראשון הגנים יפתחו באופן מלא ושאר בתי הספר יפתחו לפי מידת היערכות של הרשויות המקומויות. המתווה גובש במשותף על ידי מנכ"ל משרד רה"מ, המל"ל, משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד האוצר, מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

רשויות מקומיות שייקח להם יותר זמן להיערך יפתחו בהמשך השבוע. מנגד, ביישובים בהם קיימים אחוזי תחלואה גבוהים, הלימודים יפתחו רק עוד כשבועיים, כדי לראות אם מספר החולים קטן. היישובים שבהם לא יתחדשו הלימודים באופן מלא הם: בני ברק, בית שמש, שכונות מסוימות בירושלים, חורה, נתיבות וערערה בנגב.



על פי המתווה, מערכת החינוך תפתח באופן מלא החל מגיל לידה למעט אזורים שמהווים מוקד תחלואה. יובהר, כי הכוונה היא לאזורים שהיו מוגבלים במהלך החודשיים האחרונים וכן אזורים נוספים שהיו מוקדי תחלואה.

לפי המתווה, לקראת ה-1 ביוני תתבצע הערכת מצב נוספת לבחון את רשימת הערים בהן קיימת תחלואה גבוהה. בנוסף, תתבצע הקפדה מלאה על היגיינה בהתאם להנחיות של משרד הבריאות אשר תכלול, בין היתר, שטיפת ידיים הפרדה מיטבית בשירותים וכיוצא בזה.

בכניסה לבית הספר כל תלמיד יציג הצהרת בריאות  והתלמידים יאלצו להקפיד על חבישת מסיכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות. כיתות ד׳ ומעלה יחבשו מסכות גם בשיעור עצמו. הפסקות האוכל תהיה הקפדה על מרחק של 2 מטר וההפסקה בין השיעורים תהיה מדורגת.

בתי הספר והגנים יפעלו להעביר את מירב הפעילויות למקומות שמאפשרים מרחק של 2 מטר ובמסגרות בהן תתגלה תחלואה - תתבצע סגירה בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות. במקביל, יוקם צוות מצומצם בראשות מנכ"ל משרד רה"מ להיערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף.

שי חג׳ג׳, יו"ר מרכז המועצות האזוריות המייצג את 54 המועצות בישראל, אמר בעקבות ההחלטה: "החלטת ראש הממשלה לפתוח את מערכת החינוך במלואה היא החלטה נכונה ואנחנו מברכים על כך. הרשויות המקומיות פעלו לאורך כל המשבר למען צמצום נזקי המגיפה למשק. הקריאה לחידוש מלא של מערכת החינוך ביישובים עם תחלואה נמוכה היתה מתבקשת".

לדבריו, כ-54 מועצות אזוריות בכל הארץ לא יחזרו ללימודים ביום א׳ בשל היעדר מתווה הסעות. "הנושא מוכר ומטופל מול משרדי הממשלה אך עד לרגע זה לא נמצא פתרון. מרכז המועצות יעדכן את הציבור בכל התפתחות בעניין", הוסיף.

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות, אמר לאחר ההחלטה: "אני שמח על קבלת הרוח הגבית לעשייה של השלטון המקומי והאמון שקיבלנו, אני וחבריי ראשי הרשויות, מראש הממשלה, בהחזרת כלל מערכת החינוך לשגרה מלאה. העירייה נערכת להחזיר את הילדים ללימודים וכבר ביום ראשון הקרוב יחכו צוותי החינוך עם חיוך גדול ועם אנרגיות מחודשות לכל הילדים בשערי בתי הספר".

אור רביד השתתף בהכנת הידיעה