י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש במערכת הבריאות

40 קשישים שהחלימו מקורונה נמצאו חיוביים

במערכת הבריאות מודאגים לאחר שגילו שכ-40 קשישים שחלו בנגיף ולכאורה החלימו, התגלו כחיוביים פעם נוספת מה שמוכיח כי גם לאחר שחלית אינך חסין. המומחים מעריכים כי אותם קשישים לא חלו פעם נוספת אלא לא החלימו מעולם

40 קשישים שהחלימו מקורונה נמצאו חיוביים
בדיקת קורונה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

השאלה הגדולה שעומדת בפני עולם הרפואה בהתפרצות הקורונה, היא האם אלו שהחלימו פיתחו נוגדנים ומחוסנים - או לא. החשש הגדול במערכת הבריאות הוא כי יתגלה שאלו שחלו אינם מחוסנים מה שימנע את היעלמות הנגיף.

כעת מתברר כי ייתכן ואכן אלו שחלו אינם מחוסנים. ע"פ דיווח בערוץ 12, כ-40 חולים קשישים שכבר החלימו לכאורה מהנגיף אובחנו מחדש כחולים בו.

ההערכה היא שמדובר בחולים שמעולם לא החלימו מהנגיף – דבר שצריך להטריד מאוד לנוכח העובדה שעל פי נתוני משרד הבריאות 11,548 "מחלימים" מסתובבים ברחבי ישראל, בהנחה שהם לא נושאים את הנגיף. בעקבות הפרסום, משרד הבריאות שוקל לזמן מחלימים לבדיקות חוזרות.

ישנם מומחים שמרגיעים וטוענים כי האפשרות שכ-40 החולים נדבקו מחדש פחות סבירה. לטענתם, ההנחה המתקבלת יותר על הדעת, היא שהם מעולם לא הבריאו.

הסיכוי לקבל תשובה שלילית כוזבת בבדיקות קורונה – כלומר שהבדיקה תעיד שהנבדק אינו חולה למרות שהוא אכן נגוע בנגיף - מגיע עד ל-30%. בעקבות הפרסום, במשרד הבריאות יקיימו דיון שבו יבחנו את האפשרות להזמין מחלימים לבדיקות חוזרות, בשל החשש שהם עדיין חולים.

כאמור, השאלה הגדולה שמומחים רבים בעולם מתחבטים בו הוא האם מי שהחלים מחוסן ולא יידבק שוב בנגיף או לא, מרביתם מעריכים שמי שנדבק לא יחלה שוב – לפחות לתקופה של כמה חודשים לאחר ההדבקה. לשם השוואה, הידבקות בשפעת מחסנת למשך עונת הדבקה אחת והידבקות בחצבת מחסנת לכל החיים. באשר לנגיף קורונה עדיין לא הוכחה אף אחת מההנחות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד