כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נפצעו באורח קשה

אלימות קשה נגד עיתונאים שסיקרו הפגנות נגד ההגבלות

'הפגנות ההיגיינה' - נגד ההגבלות שהטילה הממשלה בגרמניה, סוחפות אלפי משתתפים • בחלקן הוכו עיתונאים וניזוק ציוד תקשורת רב ויקר ערך • שישה נעצרו עד כה. המשטרה חוקרת

אלימות קשה נגד עיתונאים שסיקרו הפגנות נגד ההגבלות
שוטרים גרמניים צילום: unsplash

מפגינים מרחבי הקשת הפוליטית בגרמניה מוחים נגד המגבלות שהטילה הממשלה במאמץ להילחם בנגיף הקורונה, אולם מי שחוטף מהמפגינים אלו כלי תקשורת שבאים לסקר את ההפגנות.

ההפגנות נגד ההגבלות הן אלימות, מה שמביא את העיתונאים להימצא בסכנה, חלקן הוכו וציוד צילום יקר ערך נשבר. מבקרי ההגבלות אומרים כי ההגבלות על זכויות בסיסיות מרחיקות לכת מדי. רבים מהמפגינים חוששים כי חיסון נגד הנגיף עשויים להיות חובה, למרות שעדיין לא נמצא חיסון נגד הנגיף.

ההפגנה הגדולה ביותר נגד ההגבלות התקיימה בשבת האחרונה בעיר שטוטגרט, כאשר מארגנים טענו כי השתתפו בה יותר מ -5,000 משתתפים. המשטרה תיארה את העצרת כשקטה ללא אלימות.

אבל לא תמיד הפגנות כאלה עוברות בלי אלימות. לפעמים זה הופך מכוער מאד לעיתונאים המסקרים את ההפגנות. בעיר הבירה, ברלין, הותקפו שני צוותי צילום מערוצי טלוויזיה וציוד רב נשבר, וזאת בהפרש של כמה ימים.

צוות של ערוץ הטלוויזיה ZDF סיים לצלם את ה"הפגנת היגיינה" ב-1 לחודש, הצוות צילם תוכנית סאטירית, לפתע הגיעו 15 אנשים עם כובע שכיסה את פניהם, הם היכו ופצעו קשות את חלק מאנשי התקשורת, חלקם נפצעו באורח קשה. על פי דיווחים בתקשורת, התוקפים השתמשו במוטות מתכת ובדוקרנים.

"הפגנות ההיגיינה" משכו לאחרונה תערובת יוצאת דופן של משתתפים. אנשי ימין, ואנשי ימין קיצוני, חברו לאנשי שמאל, ואנשי שמאל קיצוני לתומכי קפיטליזם ואנטי חיסון, גם ארגונים של תיאוריות קונספירציות שונות היו בין המפגינים.

ההתקפה על צוות הטלוויזיה ZDF נחקרת על ידי המשטרה החוקרת את המקרה כ"פשעים בעלי מוטיבציה פוליטית". שישה בני אדם נעצרו זמן קצר לאחר התקיפה בסמוך לזירת התקיפה.

גרמניה קורונה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד