י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסתירים את האמת?

דיווחים: עשרות חיילים איראנים נהרגו מאש ידידותית

כלי תקשורת בעולם מדווחים על עשרות חיילים איראנים שנהרגו, לאחר שכלי שיט של חיל הים האיראני נפגע מאש איראנית במפרץ עומאן | באיראן הרשמית דיווחו על חייל אחד הרוג וכמה פצועים במסגרת תרגיל צבאי ימי 

דיווחים: עשרות חיילים איראנים נהרגו מאש ידידותית
ספינת מלחמה. אילוסטרציה צילום: unsplash

דיווחים בעולם בשעות האחרונות על עשרות חיילים איראנים שנהרגו, ונוספים נפצעו לאחר שכלי שיט של חיל הים האיראני נפגע מאש ידידותית.

סוכנות החדשות האיראנית הרשמית 'פארס' דיווחה כי אדם אחד נהרג וכמה נוספים נפצעו ב"תאונה בה היה מעורב כלי שיט במהלך תרגיל ימי במפרץ עומאן ביום ראשון". אך כלי תקשורת בעולם דיווחו כי עשרות חיילים איראנים נהרגו באירוע.

על פי הדיווחים, האירוע התרחש במים מול נמל ג'סק במפרץ עומאן.

מדיווחים באיראן עולה כי הספינה קונראק נפגעה בטעות מטיל איראני בתרגיל צבאי ימי. על פי הדיווח באל ג'זירה נהרגו עשרות חיילים. אך חיל הים האיראני טען כי רק חייל אחד נהרג. כמה דיווחים הצביעו על כך שהספינה היתה חלק מתרגיל של ירי טילים, אך הטיל נורה לעברה לפני שהספיקה לצאת מהמרחב בו התקיים התרגיל. הצי האיראני מבצע באופן קבוע תרגילים צבאיים במפרץ עומאן.

ספינת קונראק נחשבת לספינה קלילה ומהירה ויכולה לשאת כמה עשרות אנשי צוות, אך לא ברור כמה אנשים היו על סיפונה.

בתיעודים שונים שהופצו ככל הנראה על ידי האופוזיציה האיראנית נראים חיילים פצועים, אך אין אימות לכך, מאחר והתקשורת באיראן לא תמיד מדייקת בעובדות, כולל התקשורת של האופוזיציה.

כזכור בחודש ינואר האחרון, מטוס נוסעים עם מאות אזרחים הופל בשוגג על ידי האיראנים לאחר שנחשד כמטוס אויב, השלטונות באיראן שיקרו לעולם כי המטוס הופל לאחר כשל טכני, אך עד מהרה התברר כי הם שיקרו, וטיל איראני נורה לעברו.

הרוגים איראניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד