מספר המתים מקורונה עלה ל-247; מניין החולים הפעילים - 4,831

משרד הבריאות עדכן כי שני ישראלים נוספים הלכו לעולמם בשל סיבוכי המחלה ושעד כה נדבקו בנגיף 16,454 בני אדם, מתוכם 11,376 כבר החלימו. מבין החולים 79 במצב קשה, בהם 64 מונשמים

זמן צפייה: 01:14

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן היום (שבת) כי מספר מקרי המוות מהנגיף בישראל עלה ל-247, בעוד מניין החולים הפעילים ירד ל-4,831. מבין החולים 79 במצב קשה, בהם 64 מונשמים ו-49 הוגדרו בינוני. עד כה 16,454 ישראלים נדבקו בווירוס, מתוכם 11,376 כבר החלימו. כמו כן, 8,159 בדיקות בוצעו אתמול.

עד כה חלו בצה"ל 224 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 146 החלימו או השתחררו משירות. סך הכול ישנם כיום 78 חולים בצה"ל. נוסף על כך, 576 מצויים בבידוד -בחובה, בקבע ועובדי צה"ל.

במקביל, הממשלה אישרה הערב הארכה והרחבה של ההקלות לקבלת דמי אבטלה. ההקלות כוללות את קיצור התקופה הדרושה לקבלת דמי אבטלה לשישה חודשים לכל מי שהחל את תקופת האבטלה עד סוף חודש אפריל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגפת הקורונה: יותר מארבעה מיליון בני אדם נדבקו בנגיף

2 עובדים בבית הלבן נדבקו; טראמפ: "הנגיף ייעלם ללא חיסון"

ארגוני המגזר העסקי דורשים: מענק על כל עובד שיוחזר מחל"ת

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בנוסף, ההחלטה כוללת גם את הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד לסוף חודש מאי לכל מי שמסתיימת זכאותו לפני מועד זה. עוד יוחלט כי הביטוח הלאומי יוכל לשלם מקדמה על דמי האבטלה בגין חודש אפריל בסכום של עד 8,000 שקלים אף למי שטרם הסתיימה בדיקת כל הנתונים לגבי בקשתו. ההחלטה צפוייה לסייע גם לחיילים משוחררים ולצעירים מתחת לגיל 25 בהרחבה והקלה של הזכאות לקבלת דמי אבטלה.

הלילה טבע בכינרת עובד זר כבן 30 ופונה במצב אנוש לבית החולים פוריה בטבריה. לפני אשפוזו הצעיר נבדק לקורונה ונמצא חיובי, על כן הוא אושפז במחלקה הייעודית לחולים בנגיף כשהוא מורדם ומונשם. אנשי מגן דוד אדום והצוות הרפואי שבאו איתו במגע נשלחו לבידוד.

קורונה במחנה יהודה בירושלים
קורונה במחנה יהודה בירושלים | צילום: רויטרס

בתוך כך, היישוב חורה שבנגב, שסבל מהתפרצות משמעותית בשבועות האחרונים והושם תחת הסגר, הינו היישוב בעל שיעור התחלואה הגבוה ביותר ביחס למספר התושבים, עם 130 חולים. עם זאת, חלה ירידה במספר החולים החדשים, שכן בשלושת הימים האחרונים התגלו רק שלושה נדבקים חדשים.

יישוב נוסף בנגב שסובל מהתפרצות גדולה יחסית הינו ערערה, שרשם עלייה של 10.5% במספר החולים, שהם שני חולים חדשים בשלושת הימים האחרונים. ביישוב התגלו 21 נדבקים עד כה. בנתיבות נרשמה בשלושת הימים האחרונים עלייה של 5.2%, שהם חמישה חולים חדשים. בעיר ישנם בסך הכול 101 חולים מאומתים.