דיווח: ישראל במסר לחמאס - הפסיקו תנועת רחפנים בגבול או שנגיב

בעיתון אלקודס דווח מפי מקורות פלסטיניים כי ראש המל"ל העביר את המסר דרך המודיעין המצרי. עוד דווח שצה"ל זיהה לאחרונה תנועה של מספר רחפנים וכי ישראל סבורה שרובם מופעלים ע"י הג'יהאד

רחפן - אילוסטרציה
רחפן (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

מקורות פלסטינים מסרו היום (שבת) לעיתון "אלקודס" כי ישראל העבירה מסר מאיים לחמאס, לפיו במידה ולא תופסק הטסת הרחפנים בגבול - ישראל תאלץ להגיב.  לפי הדיווח, ראש המל"ל מאיר בן שבת העביר את המסר לחמאס דרך המודיעין המצרי.

עוד עלה בדיווח כי צה"ל זיהה לאחרונה תנועה של מספר רחפנים מעזה שחדרו לשטח ישראל לדקות ספורות ואז שבו לרצועה. ישראל סבורה, לפי העיתון, כי רוב הרחפנים מופעלים על ידי הג'יהאד האסלאמי. ישראל העבירה מסר לחמאס כי אם ההתגרויות האלה לא ייפסקו - ישראל תגיב ותפיל את הרחפנים.

רחפן
רחפן | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר השבוע, אחרי למעלה מחודש של שקט בדרום, נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף - שנפלה בשטח פתוח. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד, והתרעה הופעלה בשטח פתוח וביישומון בלבד. כאמור, השיגור האחרון לעבר שטח ישראל בוצע בסוף חודש מארס. אין נפגעים בגוף.

בתגובה, טנקים של צה"ל תקפו שלוש עמדות צבאיות של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית לא היו נפגעים בירי צה"ל. למרות הירי אין שינויים בהנחיות לתושבים והלימודים מתקיימים הבוקר כרגיל.