נתניהו ופוטין שוחחו: דנו בהתפתחויות בסוריה ובהתפשטות הקורונה

שני המנהיגים שוחחו בטלפון על רקע התקיפות המיוחסות לישראל נגד מטרות איראניות על אדמת סוריה, ועל רקע התפשטות הנגיף המחריפה ברוסיה: "עדכנו על הצעדים הנעשים לבלימת ההתפשטות"

פוטין ונתניהו נפגשים במוסקבה
פוטין ונתניהו נפגשים במוסקבה | צילום: קובי גדעון /לע"מ

משבר הקורונה העולמי: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על מנת לברך אותו ואת העם הרוסי לרגל יום הניצחון על גרמניה הנאצית שיחול מחר – כך נמסר מלשכת רה"מ. על פי ההודעה השניים שוחחו בין היתר בשני נושאים מהותיים: נגיף הקורונה והנעשה בסוריה.

על פי הודעת לשכת נתניהו, "המנהיגים דנו בהתפתחויות האחרונות באזור ובמצב בסוריה", זאת על רקע סדרת התקיפות האחרונה המיוחסת לישראל, שהאחרונה שבהן הייתה ביום שני בערב, אז הותקף המרכז למחקרים מדעיים בעיר חלב, כך על פי הודעת כלי תקשורת במדינה.

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, סאנא, הודיעה אז כי "מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית על המרכז". בתקשורת האיראנית דווח כי נשמעו שלושה פיצוצים במקום. הצבא הסורי הודיע כי מדובר במטוס קרב ששיגר מספר טילים לעבר מחסנים צבאיים בפרברי חלב.

נזק מתקיפה שיוחסה לישראל ב-4 במאי בסוריה
נזק מתקיפה שיוחסה לישראל ב-4 במאי בסוריה | צילום: ImageSat International (ISI)

אתמול פורסם דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל, החושף את תוצאות התקיפה. בתמונת הלוויין ניתן לראות את הנזק הכבד שנגרם למבנה, שנטען כי נערך בו פרויקט לדיוק טילים ורקטות. בתמונה ניתן לראות שהמבנה ניזוק משמעותית, וככל הנראה גם המכונות שהיו בו - מה שכנראה משתק את יכולת הייצור של רכיבים באתר.

ארבעה ימים קודם לכן, ביום שישי שעבר, דווח בסוריה כי מסוקי קרב של חיל האוויר שיגרו טילים בשמי רמת הגולן לעבר מטרות בדרום המדינה. היעדים, כך על פי הטלוויזיה הסורית הרשמית, היו מוצבים של הצבא הסורי, מטרות של חזבאללה וכן מטרות איראניות באזור קוניטרה ובכפרים שבצפון רמת הגולן הסורית.

בהודעה מטעם לשכת נתניהו נמסר גם כי "השניים החליפו דעות בעניין ההתמודדות עם מגפת הקורונה ועידכנו על הצעדים הנעשים לבלימת התפשטות המגפה". בהקשר הזה יש לציין כי רוסיה מדווחת בשבוע האחרון על מספרים גבוהים של נדבקים ליממה, לרוב מעל עשרת אלפים. היא מדורגת במקום החמישי מבחינת מספר הנדבקים עם כמעט 190,000 איש שנדבקו בנגיף; מספר המתים המדווח נמוך יחסית, ועומד על 1,723.