המאבק העולמי נמשך: עדיין אלפים מתים בעולם מקורונה

אלפים מתים בעולם מידי יום מנגיף הקורונה ועשרות אלפים ממשיכים להידבק בנגיף הקטלני. תמונת מצב עולמי על הנגיף ששינה כמעט את כל מה שהכרנו במאה השנים האחרונות (עדכוני קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום:שאטרסטוק)

בישראל מספר הנדבקים בשבוע האחרון בנגיף הקורונה במגמת ירידה משמעותית כמו גם מספר המונשמים אך ברחבי העולם המצב קשה פי כמה. מספר הקרבנות של הנגיף ממשיך לטפס במדינות רבות בהן מידי יום מתים מאות בני אדם.

את רשימת הקורבנות מובילה ארה"ב, אוניברסיטת ג'ונס הופקינס דיווחה כי ביממה האחרונה מתו בארצות הברית 2,448 בני אדם מקורונה, עד כה מתו יותר מ-75 אלף בני אדם במדינה. מאתמול אובחנו בארה"ב עוד כ-27,300 נשאי קורונה וכעת עומד מניין הנדבקים על יותר 1.25 מיליון בני אדם. מאז 1 באפריל התווספו בכל יום לפחות אלף מקרי מוות ובשיא הגיע מספר הקורבנות היומי ליותר מ-3,100 בני אדם.

הקהילה היהודית חרדית בארה"ב ספגה מכה קשה במיוחד בקורונה ומאות חרדים נפטרו מהנגיף הקטלני במיוחד בעיר ניו יורק.

מדינות נוספות ביבשת אמריקה מתמודדות אף הן עם משבר הקורונה. משרד הבריאות בברזיל עדכן כי ביממה האחרונה מתו 610 בני אדם מקורונה ואובחנו 9,888 חולים נוספים. עד כה מתו במדינה 9,146 בני אדם ונדבקו 135,106. אתמול הגיעו במדינה למספרי שיא של יותר מ-10,000 נדבקים ו-615 מקרי מוות.

גם משרד הבריאות של מקסיקו דיווח אתמול על 1,982 בני אדם נוספים שאובחנו כחולים בקורונה והוסיפו כי 257 בני אדם מתו ביממה האחרונה. מדובר בעלייה בנתונים מאלה עליהם דווח יום קודם לכן, אז נוספו 197 קורבנות ואובחנו 1,609 אנשים. עד כה נמצאו כ-30 אלף נשאים במדינה, מתוכם מתו 2961 בני אדם (כ-10% מהחולים).

גם באירופה עדיין סופרים מידי יום מאות מתים, הרשויות בגרמניה עדכנו כי ביממה האחרונה מתו במדינה 147 בני אדם מקורונה והתגלו עוד 1,209 נשאים של הנגיף. בהשוואה לאתמול חלה ירידה קלה במספר החולים החדשים ועלייה במניין הקורבנות. עד כה מתו בגרמניה כ-7,200 בני אדם מקורונה ואובחנו יותר מ-167 אלף איש.

גם בבריטניה המצב עדיין קשה, מספר חולי הקורונה שמתו בבריטניה עלה ב-539 איש ביממה האחרונה, והעלה את מניין המתים הכללי ל-30,615.

לעומת זאת בצרפת גם בה הנגיף הכה קשות מדווחים על הקלה קטנה. מניין הקורבנות מקורונה בצרפת עלה ביממה האחרונה ב-178 (0.7% - העלייה הנמוכה ביותר בארבעת הימים האחרונים). עד כה מתו 25,987 בני אדם במדינה מקורונה. מספר החולים שנמצאים בטיפול נמרץ ירד לראשונה מאז 25 במרץ מתחת ל-3,000.

בסין, היכן שככל הנראה החל הנגיף להתפשט, אדם אחד בלבד נדבק בנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך הודיעו הלילה רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-82,886. בדומה לשבועות האחרונים, גם אתמול לא נרשמו בסין מתים מהנגיף.

מדענים רבים בעולם מנסים למצוא חיסון לנגיף הקטלני, אך בינתיים עדיין לא הוכרז על טיפול וודאי בקורונה. מדובר במאמץ עולמי שזוכה כעת לתקציבי ענק מהמדינות שמגייסות את משאביהן בתקווה למציאת חיסון יעיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר