אחד החולים הראשונים בקורונה בישראל ובוודאי מהמוכרים שבהם הוא מאיר כהן, הבעלים של חנות הצעצועים "הפיראט האדום" באור יהודה. אחרי חודשיים שבהם החנות הייתה סגורה כהן, שהחלים בינתיים, פתח אותה וחזר לעבודה.

"כיף לחזור לחנות אבל גם מאתגר ולא פשוט", הודה כהן ב"חדשות הבוקר", "זה מטורף, סגרנו בעונה של פורים ופתאום אתה בא ואין פורים. זה כמו להיכנס בקיץ ולצאת בחורף. נישקתי את המזוזה, איחלתי לצוות העובדים בהצלחה והודיתי להם על שנלחמו, נתנו את עצמם ועמדו על האמת של כולם".

לדברי כהן, מרבית הלקוחות שנכנסים לחנות לא נרתעים ממנו: "הרבה שואלים מה שלומי ואיך אני מרגיש. החמימות וטוב הלב של עם ישראל במלוא תפארתו. יש מעט שלא מכירים אותי ואומרים, 'שאני לא אדבק, אל תדביק אותי'. לאחד מהם עניתי, 'אני יכול רק להעביר לך נוגדנים כדי שיהיה לך יותר טוב בחיים".

עד כמה העסק שלך נפגע כלכלית בתקופה הזו?
"העסק היה סגור במנעול ובריח במשך שבועיים, כל העובדים היו בבידוד כולל ההורים שלי. זה קרה בשבועיים הכי חזקים בשנה, זה נזק שאי אפשר לספור אותו. אחר כך עבדנו במשלוחים ועשינו תוכנית עסקית כדי לראות איך משווקים ומביאים סחורה חדשה ומבצעים חדשים. אנחנו מוכנים לקיץ, הבאנו סחורות".

משרד הבריאות טען בזמנו שלא נתת דיווח אמת סביב המסלול שלך, היו כאלה שכעסו עליך.
"שקר וכזב, יש לי את הכל כתוב ומתועד. אני הייתי הראשון שעבר חקירה אפידמיולוגית, נתתי להם הכל עד לפרט האחרון. בסיום החקירה שאלתי את נציגת משרד הבריאות אם חסר לה עוד משהו והיא כתבה 'קיבלנו ממך הכל, תודה רבה'. היום רואים בדיוק מי זה משרד הבריאות - את השקרים, הכשלים וחוסר הנהלים שמשתנים מרגע לרגע".

אז אתה אומר שאין לך על מה להתנצל?
"חזרתי לארץ משבוע האופנה באיטליה ביום ראשון ולא הייתה אז שום הנחייה ממשרד הבריאות לחוזרים מאיטליה. ההנחייה יצאה רק ביום רביעי אחרי שעברתי את בדיקת הקורונה. לא עברתי על שום נהלים, לא היו כשלים. אני זה שהודעתי למשרד הבריאות שאני לא מרגיש טוב ושכבתי בבית בבידוד עד גמר הבדיקה שלהם. זאת, להבדיל מהשרים שלנו ומהראשים בממשלה שהיו הנחיות אבל הם לא עמדו בהן".