שתף קטע נבחר

חיים אוחיון: "צריך לסיים את העונה עם הישראלים"

בעלי גלבוע/גליל מבין שהזרים לא יחזרו, וישמח שהקבוצות ישחקו עם המקומיים ("נחזק את הזהות"), מבקר את מכבי ת"א ("לא הייתה בעד חזרה") ויוצא נגד פרנקל ("גרם לציבור לחשוב שאנחנו לא רוצים לחזור"). תגובת מכבי ת"א: "מעוניינים לשחק". תגובת יו"ר המינהלת: "אוחיון עושה מנהג להשתלח בי"

 

על רקע ההתפתחויות אחרי ישיבת דירקטוריון מינהלת ליגת העל בכדורסל על האפשרות לחזור לשחק העונה, חיים אוחיון, בעלי גלבוע/גליל מספר על העמדה שלו בנושא, שולח אצבע מאשימה למספר אנשים בענף ומעלה לדיון את האפשרות לשחק רק עם ישראלים.

 

"צריך לסיים את העונה עם מי שנמצא", אומר אוחיון. "אם הזרים לא יוכלו להגיע, אז בלעדיהם. נחזק את הזהות הישראלית, את המשמעות של הישראלים. כל המטרה פה היא בעצם לייצר גאוות יחידה. אני לא חושב שאם אין זווית אחת אז צריך לאבד את השלם. אני רואה בזה ערך עליון שצריך לשים אותו בקדמת הבמה. אחר כך לטפל בכל הנושאים האחרים, גם הנושאים הכלכליים, שכבודם במקום מונח, אבל קודם כל צריך לשחק".

 

אוחיון. תומך נלהב בחזרה (צילום: יועד כהן) (צילום: יועד כהן)
אוחיון. תומך נלהב בחזרה(צילום: יועד כהן)

 

התקבל הרושם שלא כל חברי הדירקטוריון רוצים לסיים את העונה.

"זה לא נכון, אנחנו באותו מצב כמו של הכדורגל, אבל מה לעשות שהייצוג שלנו פגע בנו. שמואל פרנק גרם לציבור להבין שאנחנו לא רוצים לחזור. אנחנו כן רוצים, רוב הקבוצות רוצות, יש פה מצב שמכבי ת"א, כמי שהייתה אמורה להוביל את המהלך הזה, בעצם לא הובילה את הרעיון, ואולי אפילו לא הייתה בעדו, ואני אומר את זה בלשון המעטה, אז ככה מבינים שהכדורסל לא רוצה לחזור".

 

משרד האוצר נכון לעכשיו לא מוכן לתת את הפיצוי הכספי שדרשתם, איך קבוצה כמו גלבוע/גליל עומדת בהתחייבויות הכספיות שלה?

"גלבוע/גליל יכולה לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלה אם אני אחליט כך. תמיד עמדנו בהתחייבויות הכספיות שלנו. מצד שני, אני עומד על כך שהטוטו ווינר והערוץ המשדר, יחד עם שאר הגופים שהתחייבו אלינו חוזית, יעמדו בהתחייבויות שלהם. אני יודע שכדי שכולם יעמדו בהתחייבויות שלהם אני צריך לשחק. משרד הספורט מגלה נחישות לאפשר לנו לחזור לשחק, ואפילו דואג לדרוש פיצוי על זה שלא יהיה לנו קהל, כי ככל שהקבוצה יותר גדולה יותר משמעותי שאין קהל כי זה חלק מהמודל העסקי שלהם".

 

שמואל פרנקל במסיבת העיתונאים (צילום: ראובן שוורץ)
פרנקל. חוטף אש(צילום: ראובן שוורץ)

 

איך אתה מעריך את הסיכויים שתקרה תפנית ביממה הקרובה?

"אני מציע למינהלת הליגה ולשמואל פרנקל להתעשת ולהיות נחושים וברורים, להביא לידי ביטוי את כל האמירות האחרונות באופן מעשי, ולא רק להגיד שאנחנו רוצים לחזור, אלא לתכנן ולגרום לזה לקרות. שמעתי על האפשרות לעשות דראפט יחד עם הליגה הלאומית, לשלב אותם בתוך הדבר, זה יכול להיות מאוד מעניין ומאוד ייחודי".

 

ממכבי ת"א נמסר בתגובה: "מכבי מעוניינת לחזור לשחק. נקודה. למה שלא נרצה לחזור? אנחנו באחת העונות הטובות בשנים האחרונות. עלינו לפלייאוף היורוליג בשלב מוקדם עם קונצרטים אחד אחרי השני בהיכל מנורה, האוהדים שלנו נהנו והתרגשו, ואנחנו מובילים את הליגה הישראלית. יחד עם זאת יש הרבה מאוד סוגיות, בריאותיות, לוגיסטיות וכלכליות מהותיות וכבדות משקל שצריכות מענה מהמדינה לפני שחוזרים לשחק. חזרה למגרשים תכניס כספים למדינה מהטוטו ותחזיר אנשים רבים שמתפרנסים מהענף למעגל התעסוקה. מכבי נמצאת בכל הפורומים הרלבנטיים ואומרת את דעתה בצורה ברורה כפי שנכתב כאן".

 

שמעון מזרחי במסיבת העיתונאים (צילום: עוז מועלם)
מזרחי. מכבי ת"א רוצה לחדש את העונה(צילום: עוז מועלם)
א

 

משמואל פרנקל ומינהלת הליגה נמסר: "המינהלת שידרה בפירוש שהיא רוצה לחזור לשחק, אבל הציבה מתוך אחריות לקבוצות ולעתיד הליגה את המכשולים הבעייתיים מהם אוחיון מתעלם. אוחיון עשה מנהג קבוע להשתלח בי ובמינהלת ואני מצר על התעלמותו מהצלחות הליגה בשנים האחרונות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
תמיר בלאט
צילום: אורן אהרוני
מומלצים