"היו מחשבות מפחידות": בת ה-11 שחלתה בקורונה - השתחררה מביה"ח

הדס בת ה-11 הייתה החולה הקשה ביותר בקרב ילדים שאובחנה בישראל. היא הייתה מחוסרת הכרה במשך כמה ימים, עד שבתחילת השבוע פקחה את עיניה. "הדבר הראשון שאמרתי - 'תודה רבה השם'"

זמן צפייה: 02:19

הדס ביטון בת ה-11, שחלתה בקורונה ואושפזה במצב קשה מאוד, השתחררה היום מבית החולים רמב"ם שבחיפה – רגע שלו חיכו והתפללו במשך שבועיים במשפחתה. "אני רוצה להגיד תודה לרופאים פה, ברמב"ם ולכל מי שהתפלל עליי ובזכותו אני בריאה", הודתה הדס. אביה הוסיף: "עברו דברים בראש, מפחידים כמובן. היה מתח גדול אבל ברוך השם השיפור היה מיום ליום".

הדס מהיישוב אלעד הייתה החולה הקשה ביותר בקרב ילדים שאובחנה בישראל. היא הייתה מחוסרת הכרה ומחוברת למכונת הנשמה במשך כמה ימים, עד שבתחילת השבוע התאוששה ופקחה את עיניה. "כשפתחתי את העיניים, אמרתי 'תודה רבה, השם'", סיפרה.

הדס נדבקה בקורונה יחד עם כל בני משפחתה. בתחילה הם שהו בבידוד ביתי וכעבור כחודש עברו למלון "כינר" שבו שוכנו חולי קורונה, אלא שמצבה של הדס הלך והידרדר. "היא קיבלה טיפול מקובל במצב הזה ולשמחתנו הרבה, היא הלכה והשתפרה", הסביר ד"ר יוסי בן ארי, מנהל טיפול נמרץ ילדים רמב"ם. "היא התנהגה למופת. זה שכרנו בעצם, לראות את הילדים יוצאים בריאים מהיחידה".

מלבד הדס גם שאר בני המשפחה החלימו מקורונה והיום הם התאחדו כולם בפעם הראשונה זה כמה שבועות. עכשיו מצפה הדס להודעה על החזרה לבית הספר, שם תוכל לפגוש גם את חברותיה מכיתה ה'.

חולה הקורונה בן ה-22 שאושפז באיכילוב במצב קשה יצא לראשונה מטיפול נמרץ
חולה הקורונה בן ה-22 שאושפז באיכילוב במצב קשה יצא לראשונה מטיפול נמרץ | צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

גם בבית החולים איכילוב שבתל אביב נצפו היום רגעים מרגשים. אפיק סוויסה בן ה-22, החולה הצעיר הקשה ביותר בקורונה, יצא בפעם הראשונה מהיחידה לטיפול נמרץ קורונה שבה הוא מאושפז לחצר בית החולים. סוויסה אושפז לפני כחודש במצב קשה אבל היום, אחרי עוד שלב בהתאוששות, הוא אפילו זכה לפגוש את המשפחה.