מה מותר ומה אסור? מדריך להגבלות בל"ג בעומר

חג ללא מדורות • משרדי ראש הממשלה והבריאות הודיעו על שורת תקנות • יותרו מדורות בהר מירון בהתאם להנחיות מיוחדות • כל הפרטים

צילום: אייל מרגולין - ג'יני // אושרו תקנות לשעת חירום לל"ג בעומר // צילום: אייל מרגולין - ג'יני

הממשלה אישרה שורת תיקונים לתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות) בהם הגבלות לצורך מניעת התקהלות והדבקה סביב אירועי ל"ג בעומר. תיאסר הדלקה ושהייה בסמוך למדורות בכל רחבי הארץ, למעט מדורות שיתקיימו בהר מירון תחת הנחיות מיוחדות.

הדלקה המונית במירון (ארכיון) // צילום: עופר פריימן

על פי הההודעה, התקנות לל"ג בעומר יהיו תקפות בין 13-7 במאי, ובמסגרתן יהיה איסור התקהלות לא יותר להדליק מדורות ברחבי הארץ. בנוסף, לא תתאפשר שהות בשטח הר מירון - למעט תושבי המקום או אנשים הנדרשים להגיע אליו במסגרת העבודה, ויהיה איסור על השכרת צימרים ויחידות אירוח בשטח הר מירון.

כמו כן, בין 17-14 במאי ייאסרו כניסה ושהייה באזור המצומצם של קבר הרשב"י והיישוב מירון.

צילום: אייל מרגולין - ג'יני

עוד בנושא:

• הממשלה אישרה: איסור על הדלקת מדורות בל"ג בעומר, לא יוטל סגר בחג

• הורים דורשים: "לבטל את חופשת ל"ג בעומר"

• בלי המונים, עם אש: במירון מתכוננים לל"ג בעומר שונה

בהודעה צוין כי לא תופעל תחבורה ציבורית להר מירון - למעט תושבי המקום או משתתפי המדורות שהותרו.

"במקום אירועי ל"ג בעומר הנהוגים בכל שנה במתחם קבר הרשב"י בהר מירון, יאפשר השר לשירותי דת את קיומן של שלוש מדורות באזור קבר הרשב"י, שיתקיימו על פי היתר מיוחד, בנפרד ובמועדים שונים. מספר המשתתפים בכל אירוע הדלקה לא יעלה על 50 איש. השר לשירותי דת ייתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות, לרבות ייצוג הולם לנשים", נכתב בהודעה, שבה הובהר כי כל הפרה של אחת התקנות לל"ג בעומר תהווה עבירה שעונשה קנס.

בתוך כך, שני המשרדים הודיעו כי "בהמשך לצו בריאות העם שיחתם בימים הקרובים על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, ויתיר התקהלויות במקום פתוח עד 50 איש, נקבע כי ביום ראשון, 10 במאי, תוסר המגבלה על קיום חתונות, לוויות ותפילות של עד 19 או 20 איש. בנוסף, החל מיום ראשון, יותר לקיים בריתות במקום סגור עד 19 איש (על אף איסור ההתקהלות החל במבנה)".

כמו כן, יותר טיפול נפשי בקטין בלי מסכה וללא שמירת מרחק "כאשר מדובר בטיפול שמעצם טיבו נדרש להתקיים תוך קרבה גדולה יותר בין המטפל למטופל".

בנוסף, בהודעה עודכן על ההיתר שניתן לפתיחת מכוני כושר וסטודיו לפעילות ספורט או מחול, "כך שכמות השוהים המותרת תהיה ביחס של אדם לכל 10 מ"ר (במקום 15) בחדרי הכושר, וביחס של אדם לכל 7 מ"ר בסטודיו. בהפעלת מקומות אלו יש להקפיד על הכללים שנקבעו לשם שמירה על בריאות הציבור במקום ציבורי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר