משרדי חברת מוביט בנס ציונה // צילום: גדעון מרקוביץ' // משרדי חברת מוביט בנס ציונה // צילום: גדעון מרקוביץ'

אלו הם המרוויחים הגדולים מעסקת מוביט

מייסדי החברה, בעלי המניות, ואפילו מייסד מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, יכניסו לא מעט כסף לחשבון הבנק • ומה יקרה עם 210 עובדי החברה בישראל? הנה כל הפרטים

חברת מוביט הישראלית נרכשה אתמול (שני) בכ-900 מיליון דולר על ידי ענקית השבבים האמריקאית אינטל. העסקה היא חוליה נוספת בשרשרת של עסקאות לרכישת חברות ישראליות ציבוריות בשנים האחרונות על ידי אינטל, ביניהן מובילאיי שנמכרה ב-15.3 מיליארד דולר והייתה אחת מהסיבות לרכישת מוביט.

ועדיין, כמו תמיד, כולנו רוצים לדעת כמה כסף עבר באמת בעסקה זו ומי קצת מאושר יותר היום כל הדרך אל הבנק. הראשונים הם העובדים - מעבר ל-900 המיליון שהוקצו עבור מניות מוביט עצמן, הקצתה חברת אינטל עוד סכום יפה של 100 מיליון דולר כדי לשמר בשנתיים הקרובות את 210 עובדי החברה הישראליים.

וגם אינטל עצמה כמובן הרוויחה. עוד לפני העסקה מחזיקה ענקית השבבים ב-7 אחוזים מתוך חברת מוביט ומי שישב מטעם אינטל בדירקטוריון היה מייסד מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע. דבר זה אומר ש-7 האחוזים האלו שווים לאינטל כ-60 מיליון דולר כשאת שאר המניות בחברה קנתה אינטל בפועל ב-840 מיליון דולר.

בניין החברה בפארק המדע בנס ציונה // צילום: גדעון מרקוביץ'
בניין החברה בפארק המדע בנס ציונה // צילום: גדעון מרקוביץ'

ניר ארז מנכ"ל, מייסד ומנכ״ל מוביט, מחזיק ככל הנראה ב-9 אחוזים מהמניות, וסמנכ״ל התפעול רועי ביקר ב-6 אחוזים. השניים ייסדו את מוביט בשנת 2011 עם שני שותפים נוספים, כשאחד מהם לפי הערכות מחזיק בשני אחוזי מהמניות.

מעבר לשני המייסדים השקיעו קרנות שונות בחברה סכום של כ-134 מיליון דולר לאורך השנים תמורת נתחי מניות שונים. על פי בדיקה שלנו חלוקת השליטה בחברה היא כזו: לקרן ההשקעות סקויה יש 24 אחוז ממניות החברה, לקרנות האחזקות ג'מיני, וקרן BRM של האחים ברקת, כל אחת נתח של 16 אחוז ממניות החברה.

בנוסף, קרן ההשקעות של יצחק מירילשוילי מחזיקה בכ-7 אחוז, חברת נוקיה ב-4 אחוז, אורי לוין, ממייסדי וויז מחזיק בכ-2 אחוז ממוביט באמצעות קרן ההשקעות שלו 'דה פאונדרס קיטשן';  קרן הנקו מחזיקה ב-2 אחוז;  קרן וינטג' וזרועות ההשקעה של ב.מ.וו וחברת הרכבות הצרפתית KEO מושיין מחזיקות כל אחת בכאחוז ממוביט.

"מאגר המשתמשים הגלובלי העצום של מוביט, נתוני התחבורה הקנייניים, קהילה בינלאומית של עורכים מקומיים, שותפויות חזקות עם גורמי מפתח באקוסיסטם התחבורתי וצוות מיומן, הם שהופכים את מוביט להשקעה מצוינת", אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית. "מוביט היא מותג חזק, אשר מאות מיליוני אנשים בארץ ובעולם מסתמכים עליו. יחד, עם היכולות של מובילאיי בתחום המיפוי ובתחום הנהיגה האוטונומית, נוכל להאיץ את מהפכת התחבורה שבפתח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו