כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התחזו לבכירים

צו מעצר בינלאומי: שני ישראלים שיקרו כי פיתחו תרופה לקורונה

שני ישראלים תושבי רעננה נעצרו, נחקרו ויוסגרו לצרפת בחשד כי הונו חברות עסקיות צרפתיות והציגו מצג שווא שכביכול בידם תרופה לנגיך הקורונה. הם הצליחו להוציא במרמה כ-60 אלף אירו משלוש חברות צרפתיות

צו מעצר בינלאומי: שני ישראלים שיקרו כי פיתחו תרופה לקורונה
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

צו מעצר בינלאומי הוצא לשני תושבי רעננה, שעל פי החשד הונו חברות בצרפת, האינטרפול יחד עם משטרת ישראל פעלו במבצע מהיר עצרו אותם, ובצעד לא שגרתי השניים יוסגרו עוד במהלך החקירה.

על פי הדיווח של אלי סניור ב-Ynet, שני ישראלים חשודים במעשי הונאה בצרפת בתקופת הקורונה, הם נתפסו בישראל ויוסגרו לצרפת עוד במהלך החקירה.

השניים נעצרו בחודש שעבר לאחר שהתחזו לבכירים בחברות עסקיות ומסרו מצג שווא כביכול הם מפתחים תרופה לנגיף הקורונה, כך הצליחו להוציא במרמה כ-60 אלף אירו משלוש חברות צרפתיות.

עוד דווח אלי סניור, כי אתמול חוקרי המשטרה הגישו צו הסגרה בינלאומי נגד החשודים, שניהם תושבי רעננה בעלי אזרחות צרפתית, שניצלו את המצב, והצליחו לכאורה להונות עסקים צרפתיים.

הם התחזו לבכירים בחברות עסקיות וניסו למכור לרשתות מזון גדולות ציוד רפואי שמתאים להתמודדות עם נגיף הקורונה. ניסיונות ההונאה בוצעו על ידי החשודים בעת ששהו בישראל, כך עולה מהחקירה, הם פנו למספר לא מבוטל של חברות מזון בצרפת, והתחזו לבכירי החברה וביקשו סכומים גדולים. הם מסרו מצג שווא כי הם בפיתוח תרופה לנגיף הקורונה. והצליחו להוציא במרמה כ-60 אלף יורו משלוש חברות בצרפת.

היחידה הכלכלית בלהב 433 של המשטרה, פתחה בחקירה מהירה לאיתור החשודים בישראל, והביאה למעצרם וחקירתם. בדרך כלל בחקירות דומות החשודים משוחררים לביתם ורק לאחר גיבוש ראיות לכתב אישום היתה מתקבלת בקשת ההסגרה, הליך שיכול להימשך חודשים ואף שנים, אך הפעם הם יוסגרו עוד בשלב החקירה.

סניגוריתו של אחד החשודים, עו"ד ליה פלוס, אמרה לאתר Ynet כי "אופן התנהלותה של המדינה בסוגיית המעצר הינה חריגה ומעלה שאלות משפטיות רבות שמקומן ייבחן בביקורת שיפוטית של ביהמ״ש, על ערכאותיו. מתוך עשרות תיקים מסוג זה בהם אני מטפלת, זו הפעם היחידה שנתקלתי בהגשת בקשת הסגרה בתוך הליכי מעצר ישראלי ואין ספק שמדובר במהלך דרמטי, קיצוני וראשוני שספק רב בדבר חוקיותו".

קורונה עוקץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד