חיים בצל הקורונה: כיצד תיראה השגרה שלנו בשבועות הקרובים?

כבר 70 יום שמדינת ישראל נמצאת תחת מדיניות הסגר בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. בימים האחרונים ובעזרת ההקלות כבר מתחילים לראות מגמה של שינוי חיובי. מה מותר ומה עדיין אסור? • מדריך

זמן צפייה: 02:21

מגפת הקורונה: אומנם ההרגשה היא שחיינו תחת מגבלות מאז ומתמיד, אבל ישראל החלה להיסגר בסך הכול לפני 70 יום. בימים האחרונים אנחנו מוצפים בהקלות שכבר נכנסו לתוקף - וכאלה שעדיין בדרך, ובעיקר כאלה שלא ברור מה כן ומה לא. כעת, ננסה להסביר - איך צפויים להיראות החיים שלנו בשבועות הקרובים?

נפח הנסיעות באוטובוסים יגדל בהדרגה. אם הקו שלכם פעל בחודש וחצי האחרונים רק עד שמונה בערב, הוא יחזור לפעול עד חצות - אבל זה לא יהיה פשוט. אם האוטובוס יגיע לתחנה וכבר יהיו בו 20 נוסעים - תצטרכו להמתין לזה שאחריו. בעתיד ייתכן שנצטרך להזמין מראש מקום לנסיעה. בסך הכול, כ-50 אחוזים מהתחבורה הציבורית פועלת כיום. הרכבת תחזור לפעילות כנראה רק בעוד שבועיים, במוצאי שבת 16 במאי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טיוטת תקנות החירום לל"ג בעומר: איסור מדורות וכניסה להר מירון

בעקבות משבר הקורונה: ירידה של כ-15% בשכר הדירה בתל אביב

מתווה משרד האוצר: חזרה לשגרה כמעט מלאה בתוך חודש וחצי

חיטוי אוטובוסים למניעת התפשטות נגיף הקורונה
חיטוי אוטובוסים למניעת התפשטות נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

כזכור, המספרות ומכוני היופי נפתחו השבוע תחת מגבלות מחמירות. כמו כן, בתי הקפה והמסעדות פתוחים כרגע רק למשלוחים ואיסוף עצמי. מתי נוכל גם לדמיין חזרה לישיבה עם חברים בבית קפה או לבירה של שישי בצהריים? הסוגיה הזו פחות ברורה כרגע.

באשר לשווקים הפתוחים - אלה ככל הנראה לא ייפתחו לפחות בשבועיים הקרובים, וגם אז יהיה מדובר בחויית קנייה שונה לחלוטין. לא בטוח שנוכל למשש את הסחורה בידיים, ועדיין קשה לחשוב על פתרונות למינון הכניסה, ואיך במקום לא ממוסד כמו שוק יצליחו לנהל רישום באפליקציה.

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

חנויות הרחוב כבר נפתחו, ואילו הפעלת הקניונים הסגורים נמצאת, לכאורה, על סדר היום ותאושר ככל הנראה השבוע - אבל כרגע ישנה שורה לא קצרה של דרישות כמו חלוקת שטח בתוך הקניון ובידוק במעברים שבין מתחמים שונים, רישום קפדני של קונים שיישמר גם בשרתי הממשלה - ובתווך הזה שבין שמירה על הבריאות לשמירה על הפרטיות לתלונות בעלי הקניונים על עלויות התפעול - ממתינה חוויית הגיהוץ הישראלית.

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, גני הילדים אמורים להיפתח בעוד שבוע מהיום, אלא שאם להסתמך על ניסיון אירועי סוף השבוע באשר לפתיחת בתי הספר - נראה שעדיין אין מתווה מסודר ותשובות על שאלות מורכבות, בהן - איך מחייבים פעוטות לעטות מסכות, איך שומרים על מרחק בארגז החול ומי יחטא את הגן מיום ליום.

ומה בינתיים? מסכות, מרחק של שני מטרים, חיטוי הידיים ומדידות חום כמה פעמים ביום.

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס