מפלים אותנו

איפה ואיפה בפ"ת? אכיפה בררנית לחרדים

החרדים בפתח תקווה כעוסים, לאחר שלטענתם העירייה החליטה להטיל עלטה על האזורים החרדיים בעיר, כעת היא שוב מבצעת בשבת אכיפה בררנית רק כנגד החרדים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שבת בבוקר במרכז פתח תקווה, חילונים לצד חרדים הולכים להנאתם ברחוב, אך לפי טענת התושבים החרדים - כנראה יש מי שהדם שלהם שווה יותר.

לאחר הסערה לפני שבועיים בפתח תקווה, בה העידו תושבי העיר כי העירייה הטילה עלטה רק ברחובות החרדים, בעירייה החליטו שוב להפלות חרדים - כך על פי עדויות התושבים.

על פי טענת ארבעה מתושבי מרכז העיר פתח תקווה, הם נאלצו לספוג ביזיונות ועלבונות - רק בשל היותם משתייכים לציבור החרדי - מה שנראה לדבריהם, כהחלטה מגבוה.

אלעזר, תושב רחוב טרומפלדור בפת תקווה מספר ל'כיכר השבת': "הלכתי אני ורעייתי בשעה 11 בבוקר בשבת להליכה - כמו עשרות חילונים במקום, וללא שום חריגה מיוחדת".

"לפתע הבחנו בפקח העירוני שנסע עם אופנוע ולבש אפודה עם הכיתוב "ביטחון פ"ת", הפקח נעצר לידנו ושאל אותנו למה אנחנו לא לובשים מסכות - כשכולם לצידנו לא לבשו - על פי הוראת החוק, שבזמן שעושים 'ספורט', אין צורך בעטיית מסכה".

מיכאל, תושב נוסף מהמקום, מתאר את אותו חוויה בדיוק ומוסיף: "הסברנו לו שאין כל צורך בעטיית המסכות, אך הוא - הפקח, במקום לסגת לאחור, החליט להקניט ולהשמיץ אותנו".

שני התושבים מתארים את אותם משפטים שאמר הפקח: "יש אצלכם - בקהילה שלכם - מלא חולים", ועוד הוא אמר: "אלו בדיחות שיהיו רשומות על המצבות שלכם', ועוד התבטאויות חריפות מעין אלו - כאשר החמור מכל - שלחילונים שעברו שם הוא לא העיר מילה וחצי מילה.

לדברי התושבים, ניכר היה שהפקח העירוני, עושה את רוח המפקד, וה התפקיד שהוטל עליו - להציק לחרדים ולסמן אותם כמפיצי מחלות.

ומוסיפים: "אנחנו תושבים שווי זכויות שלא עשינו על פעילות לא חוקית או לא מותרת, אז למה אנחנו צריכים ללכת ברחוב ולסבול מאות קין על מצחנו וללכת מבוישים?, מה אנחנו סוג ב'". תמהים התושבים.

בעיריית פתח תקווה אומרים בתגובה לטענות: "עיריית פ"ת מקפידה לבצע הסברה ואכיפה, כמו גם סיוע למי שנצרך - באופן שווה וללא הבדל מגזרי או אחר. העירייה פועלת באופן רגיש אך גם נחוש, ולראיה יעידו המדדים השונים המראים כי פ"ת נמצאת במקום טוב בהתמודדות מול הנגיף".

"כל התושבים", מוסיפים בעירייה, "לרבות התושבים החרדים, מברכים על פעילות העירייה בנושא כאשר ברור לכולם כי אלמלא הפעילות הנחושה, ייתכן כי פתח תקוה הייתה היום במקום לא טוב. במידה והדברים אכן נאמרו, כפי שמובא על ידכם, כמובן שאנחנו לא עומדים מאחוריהם והם יטופלו בהתאם".

"כמו כן, אם הדברים נכונים הרי שמדובר במקרה נקודתי בלבד שאינו מצביע על כלל הפקחים אשר עושים את עבודתם נאמנה למען בריאות התושבים. נציין בנוסף, כי דרך הטיפול בנושא לא הייתה משתנה כהוא זה אם התלונה הייתה מגיעה לרשות לפני שהגיעה לתקשורת. הניסיון לצייר תמונה לפיה בפתח תקוה ישנן מלחמות בין מגזרים ואפליה הינה שיקרית ומטרתה לצור שנאה ופירוד. עיריית פתח תקוה פועלת בכל נושא בצורה שוויונית - הן בנושא האכיפה והן בשאר הנושאים הנוגעים לתושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר