השבוע הקרוב יהיה שבוע מכריע שבו יתקבלו החלטות חשובות בכל האמור ליציאה ממשבר הקורונה: בתחילת השבוע הבא יתחילו להגיע הנתונים שיראו כמה ההקלות על הסגר השפיעו על רמת התחלואה. נתונים טובים יגבירו את הביטחון למקבלי ההחלטות - מה שצפוי להוביל לשורת הקלות נוספת.  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות  

ביום ראשון הקרוב, בשעות הערב, תיערך ישיבת ממשלה נוספת שבה יידונו הקלות נוספות על הציבור. במהלכה, יוצגו שתי תוכניות - של משרד האוצר ושל משרד הבריאות, כשהמטרה תהיה לייצר תוכנית יציאה ברורה אחת מהמשבר, שתתבסס על שתיהן. 

לקראת פתיחת המשק  (צילום: פיטוסי , פלאש/90 )
המטרה: לגבש תוכנית אחת ברורה להקלות עם תאריכי יעד | צילום: פיטוסי , פלאש/90

המטרה היא שהתוכנית תכלול הסכמה על תאריכים ברורים שבכל אחד מהם יחולו הקלות נוספות, כמו שקורה במדינות רבות בעולם בימים אלה, שמגדירות יעדים ברורים ותאריכי יעד לפתיחת ענפים שונים במשק, לחזרה ללימודים ועוד. תוכנית כזו תיתן אופק ותקווה לרבים ותאפשר להיערך כמו שצריך. 

המחלוקת הבאה: מתי לפתוח בחזרה את הקניונים? 

הוויכוח הגדול ביותר שצפוי יהיה על מועד פתיחת הקניונים. משרד האוצר שואף להחזירם לפעילות כבר באמצע השבוע הבא, אלא שבמשרד הבריאות מסרבים ורוצים לדחות את חזרתם לפעילות בשבוע נוסף לפחות. לגבי השווקים, כבר הושגה הסכמה שהם לא יפתחו בשלב הזה, ופתיחתם מחדש תידחה בלפחות שבוע או שבועיים.

קניונים (צילום: אתר רשמי)
הקניונים יחזרו לפעילות כבר בשבוע הבא? | צילום: אתר רשמי

מה שככל הנראה הולך לקרות כבר ביום ראשון הקרו הוא החלטה על ביטול מגבלת 100 המטרים, אלא שלא ברור אם הביטול ייכנס לתוקף באופן מיידי - או שבוע לאחר מכן. משרד הבריאות מוכן גם לפתוח בקרוב את הפארקים הגדולים ואת שמורות הטבע.