המתווה לחזרת המסעדות ובתי הקפה: עיריית תל אביב נערכת ליום שבו בתי הקפה והמסעדות יתחילו לפעול ומגבשת בימים אלה מתווה לבילויים בצל הקורונה – כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. בין הדרישות שתציב העירייה להחזרת ענף המסעדנות: הוצאת שולחנות לאוויר הפתוח, מתן פטור מהיטלים על הרחבת הישיבה מחוץ למסעדה ושמירה על מרחק של שני מטרים בין השולחנות. הערכה: את המתווה הזה שמתחיל בתל אביב יאמצו גם בערים נוספות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

לפי המתווה שמגבשים בעיריית תל אביב, יישמר מרחק של שני מטרים בין שולחנות, שולחנות יוצאו לרחובות ולכיכרות כדי לאפשר ליותר אנשים לשבת באוויר הפתוח ויינתן פטור מהיטלים על הרחבת הישיבה בחוץ. אחת הדוגמאות שעלו בדיונים הפנימיים היא כיכר רבין, שם עלתה האפשרות לאפשר למסעדות שמסביב לכיכר להציב שולחנות גם ברחבה עצמה. הנושא נמצא בבחינה.

בימים האחרונים כבר פנתה העירייה למאות בתי קפה ומסעדות, בדקה אם ירצו להתרחב לרחוב, ואף ביקשה מהם להעביר סקיצות מעודכנות של האופן שבו יוצבו השולחנות מחוץ למסעדה. במקביל, ראש העירייה רון חולדאי הנחה בשיחות סגורות להפוך כל אבן כדי לסייע לעסקים והיום הודיעו בעירייה על המשך ביטול של היטלים לעסקים. סביר להניח שאת המתווה יאמצו גם בערים נוספות.

בתוך כך, על רקע החשש בלשכת ראש הממשלה מכך שישראל יוצאת מהר מדי מהסגר, ככל הנראה יחול עיכוב בפתיחת הקניונים והשווקים שהיו אמורים להיפתח בשבוע הבא.