מאז פרוץ משבר הקורונה והתפשטות הנגיף בישראל נגנבו מרשתות הפארם ורשתות המזון אלפי קופסאות סימילאק ומטרנה. על פי ההערכות, מרבית הגניבות נעשו על ידי לקוחות מתוך מצוקה כלכלית ואחרים הם עברייני רכוש שסוחרים בקופסאות לממן רכישת סמים וסיגריות.

"הכי הרבה גונבים סימיליאק טופ 1, בעיקר בגלל מחירו היקר, כ-90 שקל, ומטרנה. מוצרים יקרים לאנשים", אומר קצין ביטחון ברשת מזון גדולה במרכז הארץ. "מדובר הורים צעירים ובאימהות חד הוריות שנקלעו למצוקה כלכלית וגם עברייני רכוש שסוחרים בסימילאק ומוכרים אותו בחצי מחיר. יש עלייה גדולה מאוד בגניבות של המוצרים הללו ואנחנו מתגברים את הסניפים בעוד מאבטחים".

ברשתות המזון והפארם בארץ  יש רשימה של שחורה של כמה מאות לקוחות שנאסרה הכניסה עליהם בגלל שהם גנבים סדרתיים של מוצרי מזון לתינוקות.

לפני כמה ימים עצרה המשטרה תושב עכו בן 45 שבמהלך השבוע האחרון גנב 20 קופסאות סימילאק טופ 1 מרשתות מזון ופארם בנוסף למכונות תספורת וגילוח. הוא נתפס על ידי השוטרים כאשר הזמזם צפצף בעת שיצא מרשת פארם בעכו כשבתיקו קופסאות רבות של סימילאק שהסתיר בתיק שחור.

לשכת התביעות במשטרת המחוז הצפוני הגישה נגדו כתב אישום בגין גניבה ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בנימוק שהוא עבריין רכוש סדרתי שיש לו 61 הרשעות רובן בתחום הרכוש.