בצה"ל הבינו כבר מזמן שיכולות האש כבר לא מכריעות את הקרב לבדן ולכן יש לכלול תכנית לוגיסטית לכל מבצע. אימון שנערך בימים האחרונים שכלל תרגיל הצנחה והנחתה של סירות גומי, אופנועי ים וטרקטרונים, חושף כיצד מחזק הצבא ומשפר את הזרוע הארוכה שלו - ולא רק זו האווירית.

כוחות מיוחדים של צה"ל, כך על פי פרסומים זרים, כמו הקומנדו הימי ויחידות מובחרות אחרות פועלים בימים ובמדבריות כדי לסכל הברחות נשק מאירן, הרחק מישראל. אלה חלק מהיכולות שמאפשרות ליחידות המיוחדות לפעול רחוק כל כך ולהפעיל אמצעי לחימה ייחודיים, כשאין דרך אחרת לפעמים
להביא לזירת הפעולה.

מטוס תמים

"אתה טס גבוה מאוד, רחוק מאוד, 40 קילומטר, 50 קילומטר", מספר בגאווה סא"ל רני, מפקד יחידת העמסה 757 בחיל האוויר. "מטוס תמים - אי אפשר לקשר אותו למי שנמצא למטה. באמצעות מערכות הצנחה מדויקות מאוד זה מגיע עד 100 מטר מהחייל". לאחר מכן, כל מה שנותר ללוחם הוא לפתוח את הקופסה ולהצטייד בהתאם.

מדובר במצנחים מוכווני GPS שנרכשו לאחרונה על ידי המרכז להטסה והכשרות מיוחדות. מצנחים שמנהגים עצמם למטרה לאחר שהוגדרה להם נקודת הציון המדויקת של הכוח בשטח. כל המארזים האלה יוצנחו לכוחות כאשר אין דרך אחרת, אלא מן האוויר, לספק ללוחמים מים, מזון, דלק ותחמושת.

"היום ממעטים להכניס רכבים", מסביר סא"ל נוריאל נחמיאס, מפקד היחידה להספקה בהיטס. "היום יותר נכנסים כוחות באופן רגלי. יכולת הנסיעה שלהם היא מאוד קטנה, מצומצמת. ולכן המטרה היא לספק את הכוחות בעומק בצורה כזאת שיוכלו לשמור כל הזמן על רציפות הלחימה".

רוצים לקבל עוד עדכונים חמים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק