רשת פט ביי לציוד לבעלי חיים החליפה בעלות והלקוחות זועמים על הבעלים הקודמים. הרשת נהגה למכור מזון לבעלי חיים בעסקאות בהן הלקוחות שילמו מראש. כעת לקוחות טוענים שלאחר העברת הפעילות לחברה אחרת (באופן חלקי), העסקאות האלה לא מכובדות ברשת, שכן הן נעשו מול המפעילה הקודמת של הרשת - כך שהלקוחות איבדו לכאורה את כספם.
לקוחה סיפרה ל-ynet כי "מכרו לנו מזון לחיות בעסקאות של דילים. כמו מנוי בעסקת תשלומים באשראי. קניתי אצלם בעסקה של 3,390 שקל, 10 שקים ועוד שניים חינם. רק שלושה מהשקים סופקו לנו. ניסינו להתקשר לשירות הלקוחות ואין מענה. מוכר אדיב מאוד בחנות באבן גבירול ת"א אמר לי שהחברה נמכרה".
1 צפייה בגלריה
קבוצת פייסבוק נפגעי פט ביי
קבוצת פייסבוק נפגעי פט ביי
קבוצת פייסבוק נפגעי פט ביי
(צילום מסך מתוך פייסבוק)
גיל, אחד מלקוחות הרשת איבד 200 שקל לטענתו כששילם על חול לחתולים. הוא מספר ל-ynet: "הם לקחו את הכסף, 500 שקל, מתוכם קיבלתי חלק מהתמורה. כעת כשבאים לממש את שארית הסכום - אין עם מי לדבר. גם לא ברור לי למה המפעילים החדשים של הרשת לא מאפשרים מימוש העסקה, הרי המוניטין זה הדבר החשוב ביותר בעסק הזה. מה, לקחו את השם של הרשת והשאירו את החובות?".
בקבוצת פייסבוק שפתחו לקוחות בשם "נפגעי פט ביי", לקוחה כתבה שקנתה במבצע 6+1 שקי אוכל "נוטרם" לחתולים. עלות כל שק: 219 שקל. "עד היום סופקו ארבעה שקים, יש להם עוד התחייבות לספק שלושה שקים בשווי כולל של 660 שקל".
לקוחה אחרת כתבה: "עשיתי עסקה בדצמבר של 6+2 שקי אוכל לכלבים בסכום של 1,200 שקל, כל שק 17 ק"ג. כבר בשק השלישי האוכל הספציפי הזה אזל והשקים ירדו ל-15 ק"ג. התפשרתי ועד כה קיבלתי ארבעה שקים. ביום א' נאמר לי שהחברה נמכרה ועלי לשלם 260 שקל על כל שק ולהוסיף 60 שקל על שק בחינם. פט ביי חייבת לי 600 שקל על ארבעה שקי אוכל".

"ג'ונגל ציקליד אינה מחויבת אישית כלפי הלקוחות"

הבעלים החדשים, של הרשת חברת ג'ונגל ציקליד, טוענים שהחברה אינה מחויבת לעסקאות של המפעיל הקודם, שכן קנתה רק חלק מפעילות החברה. כעת החברה מציעה למנויים מבצע חלופי: לקנות שוב את השקים שרכשו כבר ולקבל על כל שק כזה שק חינם. חלק מהלקוחות לא מרוצים מההצעה הזאת.
לפי ג'ונגל יקליד, הבעיה קיימת לכאורה בחנויות שהופעלו ישירות על ידי פט ביי. כיום נותרו שתיים כאלה בהפעלה ישירה של הרוכשים החדשים, באבן גבירול, ובדיזנגוף ת"א. השאר, סניפים בזכיינות, שלפי הבעלים החדשים, עומדים בהתחייבויות שלהם ללקוחות.
מחברת ג׳ונגל ציקליד 2017 בע"מ נמסר בתגובה כי "החברה רכשה חלק מפעילות חברת פט ביי ישראל בע"מ.
"ג'ונגל ציקליד אינה מחויבת אישית כלפי הלקוחות. פט ביי ישראל בע״מ אחראית על ההתחייבויות ללקוחות שנוצרו לפני התאריך הנ״ל. ככל הנראה, מסיבות שונות, ובמיוחד עקב המצב המיוחד שבו המשק שרוי כיום - הנושא מתעכב.
"חרף האמור, ג'ונגל ציקליד מנסה לעשות כמיטב יכולתה לספק את כל השקים ללקוחות- על חשבונה על אף שהיא אינה מחויבת לכך, באופן שבו תוכל לעמוד בו וזאת בדרך הבאה, לדוגמא: לקוח שחייבים לו 5 שקים, יקנה שק 1 ויקבל עוד 1 מהמנוי שלו כך 5 פעמים (עד שיגמרו ללקוח השקים במנוי). באופן זה הלקוחות יקבלו את כל השקים שמגיעים להם".
לא ניתן היה להשיג את תגובת חברת פטביי ישראל בע"מ.
עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות, אומר כי "כאשר לא מדובר באותו ח.פ (כלומר, מדובר בשתי חברות נפרדות מ.ק), למעשה מדובר באישיות משפטית אחרת לגמרי. הדבר מציב את הצרכן בסיטואציה בעייתית, שכן העוסק יכול להתנער ממנו ולומר שמעולם לא נכרת עמו חוזה, שכן ההסכם נכרת עם אישיות משפטית אחרת.
"השאלה העיקרית היא האם העוסק שממנו רכש הצרכן את השירות/מוצר עדיין קיים? האם ניתן לפנות לאותו עוסק, אותה חברה נסגרה לחלוטין והעבירה את הזכות להשתמש בשמה לחברה אחרת? (זה לא המקרה הנוכחי. החברה לא נסגרה אלא עדיין קיימת והעבירה את פעילות הרשת לחברה אחרת מ.ק). במקרה בו לא מדובר באותה אישיות משפטית, יש לבחון את העניין מהזווית של דיני החברות. אף על פי כן, ככל שהשירות כאמור, לא מתקבל ואין תמורה לכסף אותו שילם הצרכן, הוא בהחלט יכול לפנות לחברת האשראי ולדרוש את ביטול התשלומים העתידיים".