"המון חברים נהרגו": גנץ ואשכנזי נזכרים בנופלים שהכירו

שני הרמטכ"לים לשעבר סיפרו לחדשות 13 על משמעות יום הזיכרון עבורם ועל הקשר עם המשפחות השכולות של פקודיהם. "אני כבר לא מצליח לדמיין בזמן הצפירה את כל מי שהכרתי - הרשימה ארוכה מדי"

זמן צפייה: 04:15

שני הרמטכ"לים לשעבר, בני גנץ וגבי אשכנזי, סיפרו הערב (שני) על המחשבות בערב יום הזיכרון. "זה ערב יום הזיכרון מוזר" הדגיש גנץ. "בדרך כלל, בשנים האחרונות הייתי מתחיל אצל משפחתו של אורון שאול ונמצא עם אמו בבית בזמן הצפירה ואחר כך יש לי סבב של משפחות שכולות שבאות לאורך השנים, רובן מלבנון".

"בזמן הצפירה אני מנסה לדמיין את כל מי שהכרתי שנפל, ואני כבר לא מצליח. זה כבר לא נכנס בדקה, לא נכנס לי בעומס הזיכרון ובאורך הרשימה. זה מכאיב כמה שזה ארוך. יש מושג כזה שנקרא 'מפקד שכול' - שאיבדנו את הפקודים שלנו זה קשה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ילדות בצל השכול: "ביום הזיכרון נהיה לבד בלי החברים של אבא"

עתירת ההורים השכולים נדחתה: נאסרה הכניסה לבתי העלמין בארץ

לפיד: "אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה – נתמוך בשינוי החוק"

בני גנץ וגבי אשכנזי
בני גנץ וגבי אשכנזי | צילום: חדשות 13

אשכנזי סיפר כי התגייס שנה לפני מלחמת יום הכיפורים: "המון חברים ובעיקר בני מחזור נהרגו במלחמה. אז החלטנו כבר מזה זמן כל בוגרי הפנימייה שנשארו בחיים הולכים קודם כל לקברים של בני המחזור, אני הולך לכפר סבא. לבקר את שמשון בן אריה, חבר שלי כמו אח מהיסודי, מכיתה א'. שם גם יש את הקבר של הדר גולדין".

"זו גם הזדמנות להיפגש כל החבר'ה שלנו, ובין לבין מצלצלים. יש לנו רשימה ארוכה. אתה אף פעם לא מספיק את כולם ואנחנו מפצים על זה בדרך כלל גם בימי הזיכרון של הנופלים עצמם, שהוא היום אולי היותר חשוב של המשפחה עצמה", המשיך אשכנזי. "עם חלק מהמשפחות יש קשר יותר אישי עמוק, גם נפגשים בשמחות, אבל זה יום טעון, יום קשה".