פרסום ראשון

אור ירוק למתווה שיחזיר את תלמידי הישיבות ללימודים

בתום ישיבה עם בכירי מערכת הבריאות, צה"ל ומערכת הביטחון ניתן אור ירוק למתווה החזרת הלימודים בעולם הישיבות • מנכ"ל משרד הבריאות התנגד • רה"מ יכריע (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מעקב 'כיכר השבת' באשר לאפשרות חזרת תלמידי הישיבות להיכלי התורה בימים הקרובים. הערב (שני) נערכה פגישה ממושכת בנושא בין בכירי משרד הבריאות וראשי המל"ל לנציגי המפלגות החרדיות, שם התקבלה החלטה דרמטית שעשויה להחזיר את תלמידי הישיבות לישיבתם.

הפגישה התקיימה באמצעות הזום. בה השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יו"ר וועד הישיבות הגאון רבי חיים אהרון קאופמן, וראשי הוועד, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, מנכ"ל עיריית בני ברק שמוליק ליטוב, ישראל אוזן, יוסף חיים כלף, מוטי בבצ'יק עוזרו של שר הבריאות יעקב ליצמן, דוד בן שמעון נאמנו של נשיא מועצת חכמי התורה, ואנשי המל"ל.

מטעם צה"ל השתתף בפגישה האלוף מיקי אדלשטיין. בנוסף, המפלגות החרדיות הביאו את אמנון מרחב מי שכיהן בעבר כמנכ"ל עיריית ירושלים על מנת שיציג את המתווה שיאפשר את חזרת הישיבות.

לאחר ישיבה של למעלה משעה נראה כי המתווה של וועד הישיבות אושר על ידי משרד הבריאות שנתן אור ירוק בכפוף לאישור ראש הממשלה נתניהו שייתן את המילה האחרונה בנושא.

על פי המסתמן, תלמידי הישיבות שיוכיחו יכולת לעמוד בתנאים, יוכלו כבר בימים הקרובים לחזור ללימודים.

ל'כיכר השבת' נודע כי משה בר סימן טוב התבצר כל העת בעמדתו כי אין אפשרות בשלב זה לפתוח את הישיבות אפילו בכפוף למתווה שהוצע. מנגד הופעל לחץ אדיר בקרב ראשי הישיבות וראשי המפלגות החרדיות שמעוניינים להגיע להסדר ולפתיחת הישיבות.

לחץ חריג הפעיל יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בהוראת נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שביקש לעשות הכל כדי שתלמידי הישיבות יוכלו לחזור לישיבות.

על פי המתווה המסתמן, ישיבה המחזיקה ברשותה פנימייה, תתחייב לאסוף קבוצות בנות 24 -26 בחורים, כאשר על המספר הסופי יוחלט בהמשך, בחורים כל אחת, כל קבוצה כזו תוגדר כ'קפסולה', וכך - תחת מגבלה מספרית זו - ייפתחו הלימודים.

מתברר, כי משרד הבריאות והמל"ל הבינו כי לא ניתן יהיה לשלוט ולערוך בדיקות קורונה לכל בחור הנכנס בשערי הישיבה בה הוא לומד, ובעקבות כך גובש מתווה שיחלק את התלמידים לקבוצות קטנות, שיהיו סגורים למשך 14 יום. נכון לעכשיו מדובר על מתווה שכולל את כל הישיבות המכילות עד 400 בחורים.

באשר לישיבות המכילות יותר מ-400 תלמידים, תתקבל החלטה נפרדת לכל ישיבה.

במידה ויתגלה חולה באחת הקבוצות, היא תישאר בבידוד למשך שבועיים. אם לאחר מכן נמצאו יתר התלמידים בריאים, בבדיקות שייערכו להם כמו לכל אזרח הנחשף לחולה, הם יוכלו להתאחד עם קבוצות בריאות מקבילות, עד לאיחוד מחודש של כלל הישיבה.

יצוין כי חובת חבישת מסכות ומרחק שני מטר לא יהיו חובה בחדרי השינה ובלימוד חברותות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר