הוועדה המיוחדת לדיון בתיקון חוק יסוד הממשלה סיפקה בימים האחרונים עימותים חריפים בין כחול לבן לבין המפלגות שעד לפני כחודש היו יחד באותו גוש. גם היום (שני), התכנסה הוועדה בראשות ח"כ איתן גינזבורג כדי לקדם את חבילת החקיקה. במהלך הדיון החל עימות חריף בין יו"ר הוועדה מכחול לבן לבין ח"כ תמר זנדברג, שהסתיים בגרירתה בכוח החוצה על ידי סדרנים במסכות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לאחר דקות ארוכות של צעקות ועימות בין חברי הוועדה, יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן קרא לסדר את ח"כ זנדברג, שמצידה הגיבה: "יש פה דיון, זה נקרא דיון". לאחר כמה שניות הוא קרא אותה לסדר פעם נוספת, שלישית, ודרש מהסדרנים בכנסת להוציאה מהדיון. "את לא מאפשרת לי לדבר, את מפוצצת דיונים", אמר. 

זנדברג התעקשה שלא לצאת ומחתה על ההחלטה. סדרנית במסכה ניגשה אליה אך הח"כית סרבה לצאת. לאחר מכן 2 סדרנים נוספים ניגשו אליה וגררו אותה בכוח אל מחוץ לחדר הוועדה. עימותים נרשמו גם בין חברת הכנסת פנינה תמנו-שאטה לבין ח"כ אלעזר שטרן ואחרים מיש עתיד.

במהלך הדיון, היועץ המשפטי של הכנסת הצביע על שורה ארוכה של קשיים בחקיקת חבילת חוקי הרוטציה, עליהם הוסכם במסגרת ההסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן. בין היתר, היועצים המשפטיים תוהים על הסעיף לפיו גנץ יחליף את נתניהו בתקופת ממשלת המעבר אם נתניהו יפזר את הכנסת. לטענתם, החלפה כזו עשויה לפגוע בעקרון ההמשכיות ובקבלת ההחלטות.

לפיד שלח בדיון מסר מאיים לאוזניו של גנץ: "יש עתיד-תלם תחבור בכל רגע נתון לגוש הימין כדי לגבש רוב של 75, לבטל את חוק היסוד האומלל הזה ולמנוע את המשך היישום שלו". בדבריו, התייחס לפיד לקיום הרוטציה בין נתניהו וגנץ: "נראה לכם שביבי יקיים את הרוטציה? בגלל שאתם משריינים את החוק ברוב של 75? ובכן לביבי יש 59 ח"כים, לנו (יש עתיד) יש 16, וביבי יודע, וגם אני מודיע פה למצלמות, שבכל רגע שביבי יבקש לבטל את החוק הזה, אנחנו נגיד לו - כן".

סייע בהכנת הכתבה: ירון אברהם.