15,466 נדבקו עד כה בנגיף - פחות מ-100 ביממה האחרונה

129 מהחולים במצב קשה, ומספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד על 96 בני אדם. מספרי מקרי המוות עומד על 202. 79 מהחולים במצב בינוני, ועד כה החלימו 6,796 בני אדם מהמחלה ושוחררו לבתיהם

זמן צפייה: 00:26

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי מספר הנדבקים בנגיף עד כה עומד על 15,466 בני אדם - עלייה של 68 אנשים בלבד ביממה האחרונה. כמו כן מספר מקרי המוות עלה ל-202, אך מספר המונשמים והחולים במצב קשה ירד. 129 מהחולים במצב קשה ומתוכן 96 מונשמים. 79 במצב קל, ועד כה החלימו 6,796 בני אדם.

אתמול נרשים מקרה המוות הראשון בקרב הצוותים הרפואיים, כאשר בית החולים שיבא שבתל השומר הודיע על מותה של האחות האחראית סוזי לוי בת ה-65 שחלתה בקורונה בחודש שעבר. לוי אובחנה כחיובית לנגיף לפני כחודש ואושפזה במתחם הבידוד הייעודי בבית החולים, אך מוקדם יותר החודש מצבה הידרדר והיא הורדמה והונשמה. זהו מקרה המוות הראשון בקרב הצוותים ברפואיים בישראל כתוצאה מהמחלה.

קורונה בבתי אבות
קורונה בבתי אבות | צילום: רויטרס

לוי הייתה אחות אחראית במחלקת אף אוזן גרון ולא עבדה במחלקה הייעודית לחולי קורונה. היא עבדה 45 שנים בבית החולים, ונאמר עליה כי היא היא הייתה "מסורה ומלאת נתינה". בזמן הלווייתה כל הצוותים הרפואיים בשיבא יעמדו דקה לזכרה במחלקות כיוון שהם לא יוכלו להיווכח במקום.

בתוך כך, הממשלה אישרה אתמול כי ב-26 באפריל - אחרי יום העצמאות - תבוטל המגבלה שמאפשרת לבצע פעילות גופנית בטווח של 500 מטרים בלבד ממקום המגורים.

מרבית השרים הצביעו בעד ההחלטה, ואז מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הקפיא את המשאל הטלפוני בעניין. זאת, לדבריו, מכיוון שמנכ"ל משרד הבריאות מבקש לתת הבהרות בסוגיה. בהמשך, כאמור, ההצעה אושרה.