רק מאה חולי קורונה חדשים נוספו מאז אתמול בערב ונכון להיום ישנם בישראל 8,596 חולים פעילים ובשעות הצהריים נפטרה החולה ה-200 בבית החולים שיבא תל השומר. באיזה ערים עדיין לא השתלטו על המגפה? מנתוני משרד הבריאות ניתן לראות שהקפיצה הגדולה ביותר בחולים נרשמה ביישוב הבדואי חורה שבנגב. בשלושת הימים האחרונים זוהו 16 חולים חדשים ביישוב ובסך הכל ישנם שם 19 חולים, מדובר בגידול של 533%. האם זה יהיה היישוב הבא שיוכנס להסגר מקומי? בכפר כנא נרשם גידול של 75%, כשעוד שישה חולים זוהו ביישוב בשלושת הימים האחרונים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בירוחם זוהו שני חולים נוספים המהווים עלייה של 28.6% בתחלואה בשלושת הימים האחרונים. בנתיבות, שהוכנסה לסגר מקומי בעקבות ארוחת ליל הסדר שהתקיימה בניגוד להנחיות, זוהו ארבעה חולים נוספים ובסך הכל ישנם ביישוב 89 חולים - עלייה של 4.7%. בסח'נין חלו 15 תושבים בסך הכל, מהם שלושה זוהו בימים האחרונים - עלייה של 25%. ברהט זוהו 5 חולים חדשים ובסך הכל ישנם בעיר הבדואית 12 חולים - עלייה של 10.6%.

הנתונים מעידים על כך שהסגר משמעותי מאוד למניעת התפשטות המגפה ביישובים השונים. בבני ברק זוהו עוד 81 חולים, שמעלים את כמות התחלואה ל-2,747 חולים, אבל מדובר בעלייה של 3% בלבד – ירידה משמעותית בהדבקה על רקע הסגר שהוטל על העיר.

גם בדיר אל אסד הסגר הוביל לשליטה בהתפשטות המגפה עם שלושה חולים בלבד שזוהו בשלושת הימים האחרונים, גידול של 2%. ובירושלים, גידול של 132 חולים ל-3,279 חולים בסך הכל – עלייה של 4.2%. בבית שמש, בה גם הוטל סגר מקומי על מספר שכונות, זוהו עוד 24 חולים, ובסך הכל ישנם בעיר 436 חולים מאומתים, עלייה של 5.8% בשלושת הימים האחרונים.

ב-115 יישובים מתוך היישובים בהם יש מעל 5,000 תושבים כלל לא התגלו חולים חדשים בשלושת הימים האחרונים. ובתל אביב התגלה חולה אחד בששת הימים האחרונים.