סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה (בין שישי לשבת) כי סין שלחה צוות רפואי שיסייע בטיפול בשליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, שלפי הדיווחים נמצא בסכנת חיים לאחר שעבר ניתוח. המקורות שדיווחו על כך לסוכנות הידיעות סירבו להזדהות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הדיווח מגיע על רקע דיווחים סותרים על מצבו הבריאותי של קים, לפיהם שליט צפון קוריאה מאושפז במצב קשה. השבוע דווח כי לאחרונה החמיץ קים את חגיגת יום ההולדת של סבו, מה שהעלה ספקולציות בנוגע למצבו הבריאותי

היעדרותו של קים מהחגיגות נחשבת לחריגה במיוחד, שכן מדובר בחג החשוב במדינה. בעבר, כשמנהיג המדינה לא התייצב לחגיגות אלו, הדבר בדרך כלל רמז על התפתחויות משמעותיות במדינה. קים נראה לאחרונה ארבעה ימים קודם לכן, ב-11 באפריל, כשהופיע בטלוויזיה הממלכתית בצפון קוריאה בפתח ישיבת הממשלה.

נראה לאחרונה ב-11 באפריל, קים ג'ונג-און בפגישה (צילום: רויטרס_)
נראה לאחרונה ב-11 באפריל, קים ג'ונג-און בפגישה | צילום: רויטרס_

לפי הדיווח בדרום קוריאה, בריאותו של קים הידרדרה בחודשים האחרונים כתוצאה מעישון כבד, עודף משקל ועומס בעבודה. סגן ראש מחלקת צפון קוריאה לשעבר ב-CIA אמר כי "לאורך השנים נפוצו מספר שמועות כוזבות באשר למצבם הבריאותי של קים ושל אביו. נצטרך לחכות ולראות".

מי שהתניע את גל השמועות הזה הוא עיתון דרום קוריאני בשם Daily NK, שמביא ידיעות אנונימיות מתוך המדינה שנמצאת תחת משטר האימים. בצפון קוריאה ניסו מצדם לסתור את המידע ודיווחו על כך שהנשיא שלח ברכת יום הולדת לנשיא קובה ביום שני האחרון, כדי להראות שמצבו טוב.