מנכ"ל משרד האוצר מתנצל על דבריו בחדשות 13: "מוקיר את המורים"

שי באב"ד התייחס לריאיון עמו אמש, טען כי החלטת הממשלה לפיה על המורים לעבוד בתקופה זו חצי יום שיושלם בקיץ היא הוגנת והוסיף: "יודע שהמורים עושים הכול כדי שמערכת החינוך תחזור לשגרה"

זמן צפייה: 02:30

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, התנצל היום (חמישי) על דבריו בריאיון בחדשות 13 אמש, ואמר כי הוא "מוקיר את המורים ויודע שהם עושים הכול כדי שמערכת החינוך תחזור לשגרה". לטענתו, החלטת הממשלה לפיה על המורים לעבוד בתקופה זו חצי יום שיושלם בקיץ - הוגנת, והוסיף כי "ככה גם ההורים וגם המורים לא נפגעים - זו הייתה כל המטרה".

עוד אמר באב"ד כי "בריאיון השתמע כאילו אני תוקף את אוכלוסיית המורים, או שיש לי דבר או חצי דבר נגדם - ההיפך הוא הנכון". לדבריו, "אין מקום לכל האלימות, בין אם האישית או ברשת, כולנו נמצאים במשבר וכולנו רוצים להירתם כדי לצאת ממנו, אני בטוח שמורים מבינים זאת יותר טוב ממני. אני קורא לעשות הכול כדי שמערכת החינוך תחזור כמה שיותר מהר לשגרה - אני יודע שאתם עושים לילות כימים כדי שזה יקרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: ישראל הזהירה פעילי חזבאללה בטלפון לפני תקיפות בסוריה

נערכים לחזרה ללימודים: הצוותים המנהליים ישובו לבתי הספר

"החזיק את הנשים בתנאי עבדות": אישום נגד הרב שניהל כת בי-ם

שי באב''ד
שי באב''ד | צילום: חדשות 13

בריאיון אמש נשאל מנכ"ל משרד האוצר מדוע לא קוצץ שכר לשרים, למנכ"לים ולסמנכ"לים בשירות הציבורי, בעוד שמורים נדרשים לעבוד בחופש הגדול, והשיב: "המנכ"לים והסמנכ"לים מהשירות הציבורי נמצאים מהבוקר עד הלילה בעבודה מלאה, 24/7, הרבה מעבר לשעות הרגילות שלהם. המורות והמורים, הגננות והגננים נמצאים בבתים".

"המורים מקבלים שכר", הצהיר באב"ד. "ההנחיה היא שהם יכולים לעבוד עד 50%, והייתה אופציה להוריד להם את השכר לעד 50%. המדינה באה לקראת אותם מורים, ואנחנו ממשיכים לשלם להם שכר מלא, למרות שהתלמידים לא נמצאים בבתי ספר. הם לא יחזירו באופן מלא את יולי אוגוסט, רק את החלק שהם לא מלמדים. זה לא שונה משום הסדר אחר. מאחר שהיום הם מקבלים משכורת מלאה על חצי יום עבודה, הם יחזירו את חצי יום העבודה שעלינו שילמנו - ביולי אוגוסט".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-part-20322204' autoplay='0' credit='' desc='שי באב"ד בריאיון לחדשות 13' kid='1_c4of1sey' duration='240'']