שתף קטע נבחר

פלאשבק הפוך: באיירן מינכן ניצחה את יונייטד 1:2

ליגת האלופות, רבע הגמר: וויין רוני כבש בדקה השניה, פרנק ריברי הישווה (77) ואיביצ'ה אוליץ' ביצע מהפך (91), על מנת להקנות לבווארים יתרון לקראת הגומלין. ליון גברה על בורדו 1:3

בגמר הגדול של ליגת האלופות בשנת 1999 מחקה מנצ'סטר יונייטד פיגור 1:0 מול באיירן מינכן, כאשר כבשה שני שערים בדקה האחרונה וזכתה בגביע עם ניצחון 1:2. הערב (ג') עשו הגרמנים לאנגלים מהפך דומה במשחק הראשון בשלב רבע הגמר.

 

וויין רוני העלה את יונייטד ליתרון כבר בדקה השניה. השדים האדומים שמרו דקות ארוכות על היתרון, בעיקר הודות ליום גדול של השוער ההולנדי אדווין ואן דר סאר.

 

אבל פרנק ריברי הישווה (77, בבעיטה חופשית) ובתוספת הזמן העניק איביצ'ה אוליץ' ניצחון 1:2 לשחקניו של לואיס ואן חאל (שיחקו ללא אריאן רובן הפצוע). זאת, לקראת הגומלין שיתקיים באולד טראפורד ב-7 באפריל. במשחק השני ניצחה ליון את בורדו 1:3.

 

באיירן מינכן - מנצ'סטר יונייטד 1:2

דקה שניה: גול! 0:1 למנצ'סטר יונייטד. נאני הגביה כדור חופשי מצד ימין. שחקני באיירן מינכן הפקירו את וויין רוני בשמירה. החלוץ האנגלי ניצל את העובדה שנותר חופשי בתוך הרחבה וכבש מקרוב.  

 

16': מנצ'סטר יונייטד התקרבה לכיבוש נוסף. נאני קיבל את הכדור ברחבה מגארי נוויל, חלף על פני דניאל ואן בויטן, אבל בעט בסיבוב ברגל שמאל החוצה.


פרנק ריברי משווה ל-1:1 (צילום: רויטרס)  

 

22': פרנק ריברי בעט לעבר השער של מנצ'סטר יונייטד, אבל אדווין ואן דר סאר הגיב בזמן וקלט. כעבור שתי דקות מסר הצרפתי לחמיט אלטינטופ, אשר לא השתלט על הכדור ואיבד את ההזדמנות.

 

30': וויין רוני בעט כדור מסוכן נוסף מחוץ לרחבה, האנס יורג בוט עמד במקום וקלט. כעבור תשע דקות מצא וויין רוני את עצמו לבד מול בוט, אבל בעט ישר לגופו של השוער שיצא מולו.


שחקני באיירן חוגגים ניצחון דרמטי (צילום: AP) 

 

46': באיירן מינכן פתחה בסערה את המחצית השניה. פרנק ריברי מסר שמאלה לאיביצ'ה אוליץ', הקרואטי בעט בסיבוב, אבל אדווין ואן דר סאר עצר.

 

56': חמיט אלטינטופ בעט כדור חזק מקרוב, ואן דר סאר הדף. כעבור חצי דקה בעט מארק ואן בומל מחוץ לרחבה, השוער ההולנדי שוב היה במקום וקלט.

 

77': גול! 1:1. פרנק ריברי בעט כדור חופשי מצד שמאל, אשר פגע בחומה של שחקני יונייטד, היטעה את ואן דר סאר ונחת ברשת.


מארק ואן בומל ודארן פלטשר (צילום: רויטרס) 

 

83': באיירן מינכן ניצלה מספיגה. ראיין גיגס שעלה כמחליף הגביה בעיטת קרן, הבלם נמניה ווידיץ' נגח מתוך הרחבה למשקוף השער.

 

89': עוד הצלה גדולה של ואן דר סאר, שהשלים ערב גדול. מארק ואן בומל השתחרר ובעט מקרוב, השוער ההולנדי הציל בזינוק ומנע ספיגה מיונייטד.

 

91': גול! 1:2 לבאיירן מינכן. שחקני ההגנה של יונייטד חלמו, איביצ'ה אוליץ' חטף מהם כדור וחלף על פני ריו פרדיננד, לפני שבעט מקרוב ברגל שמאל לרשת. בזמן חגיגות השער פשט אוליץ' את חולצתו וספג כרטיס צהוב.


בנואה טרמולינס מבורדו עם ססאר דלגאדו מליון (AP) 

 

ליון - בורדו 1:3

דקה עשירית : גול! 0:1 לליון. החלוץ הארגנטינאי, ליסנדרו לופס, ניצל הרחקה לא טובה של הגנת בורדו ומתוך הרחבה הכניע את סדריק קראסו.

 

13': גול! 1:1. יוהאן גורקוף קיבל כדור באגף והגביה היישר לראשו של מרוואן שמאח, שנגח את השוויון.

 

32': גול! 1:2 לליון. מישל באסטוס העלה את המארחים ליתרון בפעם השניה במשחק, כאשר קיבל מסירה ממיראלם פיאניץ' ובעט מצד ימין ברגל שמאל פנימה.

 

77': גול! 1:3 לליון. בעיטת 11 מטרים נפסקה לזכות המארחים, לאחר שמתיאו שאלמה נגע בכדור בידו בתוך הרחבה. ליסנדרו לופס דייק מהנקודה הלבנה וכבש את שערו השני במשחק.


פורסם לראשונה 30/03/2010 21:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איביצ'ה אוליץ'
צילום: רויטרס
מומלצים