יום הזיכרון בצל הקורונה: אחרי שהוחלט שלא לאפשר כניסה לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, שר הביטחון נפתלי בנט פונה היום (רביעי) למשפחות השכולות. "זר לא יבין את כאבכם. המלצנו על התוכנית הזו בלב כבד ואני עומד מאחוריה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בצל מגפת הקורונה התכנסות של מיליון וחצי אנשים בדקה אחת, בשעה אחת, מהווה סכנת נפשות של ממש", אמר השר בנט בסרטון שפרסם, ובו פנה אל המשפחות השכולות. "לכן אנחנו נאלצים השנה, בצער גדול, למנוע הגעה של הציבור והמשפחות לבתי העלמין ביום עצמו".

בנט ציין כי המשפחות הגרעיניות של הנופלים בלבד, יוכלו להגיע לבתי העלמין החל מהבוקר ועד ליום ראשון בלילה מתי שייבחרו - תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי.

"זו החלטה קשה מנשוא", ציין בנט. "אבל היא הכרחית. היא התקבלה אחרי התייעצות עם יד לבנים, ארגון יתומי ואלמנות צה"ל, ראש הממשלה והשרים הרלוונטיים". בנט ציין כי ב-53 בתי העלמין הצבאיים יתקיים טקס צבאי מצומצם, בהשתתפות קצין, מספר חיילים ורב צבאי. כמו כן, יתקיימו במהלך יום הזיכרון הטקסים המרכזיים בכותל ובהר הרצל – ללא קהל. הטקסים יועברו בשידור חי בכל ערוצי התקשורת.

"משפחות יקרות, זר לא יבין את כאבכן, את החלל שבלב שלכן", אמר שר הביטחון. "יודע כמה זה קשה, בייחוד למי מכם שהיה בבית בבידוד בחודש האחרון, גם ביום הזיכרון לא להגיע לבתי העלמין. בלב כבד המלצתי על התוכנית הזו וההחלטה התקבלה. אני עומד מאחוריה כשר הביטחון. היא הייתה הכרחית כדי למנוע סכנת חיים של ממש. החיים קודמים לכל. משפחות יקרות, כחייל ומפקד לשעבר, אני אוהב אתכן מאד מאד וכואב איתכן. מבקש שתקבלו את ההחלטה שלנו בהבנה", כך שר הביטחון בנט.