מספר המתים מקורונה עלה ל-173; 13,654 נדבקו – בהם 114 מונשמים

משרד הבריאות עדכן כי ישראלי נוסף הלך לעולמו בעקבות סיבוכי המחלה. 150 בני אדם במצב קשה - ירידה של כ-4%. עלייה של 4.6% בשיעור המונשמים. 3,872 החלימו עד כה

זמן צפייה: 00:16

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי מספר מקרי המוות מהנגיף בישראל עלה ל-173. כמו כן, 13,654 בני אדם נדבקו בנגיף, מספר החולים במצב קשה ירד בכ-4% ועומד לפי שעה על 150. עם זאת, מניין המונשמים עלה ועומד כעת על 114 ישראלים. 134 מהחולים במצב בינוני ו-9,326 קל. 3,872 מהנדבקים החלימו.

ברקע שורת ההקלות שאושרה אתמול, בכירים במערכת הבריאות הביעו ביקורת על כך שבמהלך חודש ההסגר לא הוקמו המערכים הנדרשים, שתכליתם למנוע התפרצות נוספת. לטענתם, אי אפשר יהיה לנטר ולמנוע התפרצות כשאין אפשרות לסקור כל מקרה הדבקה כראוי, ולאתר תחלואה לפני שזו תגיע לבתי החולים. ברגע שיהיה שחרור בהגבלות המשמעות היא שתהיה התפרצות כלשהי, ואפשר רק לקוות שהיא תהיה יותר מצומצמת. ללא אותם מערכים נדרשים - יהיה קשה לחזור לשגרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המו"מ לממשלת אחדות: נתניהו וגנץ נפגשים במעון ראש הממשלה

קנדה: 16 נרצחו באירוע הירי החמור ביותר בתולדות המדינה

גורמים בממשלה קוראים לחייב אזרחים להתקין את אפליקציית "מגן"

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה הלילית שנערכה אמש בדבר שורת ההקלות על ההסגר, הזהיר השר זאב אלקין כי הצעדים שעליה החליטה הממשלה – במיוחד פתיחת שוק העבודה - עלולים להביא תוך 4-3 שבועות להתפרצות מחודשת שתחייב חזרה להסגר – אולי אפילו הסגר מלא וחמור יותר מזה שהיה עד כה.

שרים שהשתתפו בישיבה ציינו כי ראש הממשלה נתניהו השיב לאלקין כי הוא מסכים שקיים תרחיש של התפרצות מחודשת, שיחייב את החזרת ההסגר, בסבירות לא מבוטלת. נתניהו אמר לאלקין ולשרים: "אתה צודק. זה יהיה ניסוי וטעייה. נצטרך לבדוק את עצמנו כל הזמן".

היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת גם הוא הסכים כי קיים תרחיש של התפרצות מחודשת. הוא ציין כי היציאה ההדרגתית מההסגר היא מהלך מורכב מאוד שטומן בתוכו גם סיכונים לא מבוטלים ולכן למשל אסור להרחיב עוד יותר את המרחק שבו אזרחים יכולים להיות מחוץ לבית.