עימות סוער

עימות בבעלזא בארה"ב: "700 מתים לא מספיקים בשבילך?"

אברכים שפרצו לבית כנסת של חסידי בעלזא בניו יורק, הותקפו על ידי יהודי שכעס: "האם אתה מעוניין שהבנים שלך יהיו יתומים? שיצטרכו להקים בשביל הצאצאים שלך קרן?" (בעולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: רץ ברשת)

בעוד נגיף הקורונה ממשיך לגבות מחירים כבדים בארה"ב, ישנם גורמים שמנסים בכל הכוח להמשיך ולהפעיל בתי כנסת ומקוואות, למרות המצב המחריד.

בתיעוד שרץ ברחבי הרשת, נראה אברך חסידי כשהוא נוזף בכמה מתפללים ששהו בבית המדרש של חסידי בעלזא בניו יורק, כשלדבריו המקום נפרץ ע"י אנשים שהתעקשו להתפלל בשבת במקום.

"עליי אי אפשר לאיים", נוזף האברך במתפללים. "אני רוצה להציל בני אדם, ואתם מעוניינים לגרום להריגתם של 40 איש, וזה ההבדל היחיד ביני לביניכם".

לאחר שאחד המתפללים ניגש אל האברך וטען בפניו שהמקום בו מתים הכי הרבה אנשים הם בבתי החולים, ולא בבתי הכנסת, פנה האברך הנוזף בכעס ושאל: "האם 700 נפטרים לא מספיקים בשבילך?".

"האם אתה מעוניין שהבנים שלך יהיו יתומים? הרי אתה רוצה שבסוף יצטרכו להקים בשביל הצאצאים שלך קרן יתומים וחתנים?"

בשלב הזה החל אחד המתפללים לצעוק לעבר האברך הנוזף: "אתה לא חלק מהמתפללים הקבועים כאן, ואתה גם לא בעל הבית, ואין לך שום רשות להיכנס לבית המדרש", אך האברך התעקש והבהיר למתפללים שהוא יהיה זה שלא יאפשר בשום אופן את קיום התפילות בבית הכנסת בניגוד לדעת האדמו"ר ובניגוד לדעת הדיינים בארה"ב שאסרו על תפילות בבתי הכנסת.

• סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר