"הטבח במילאנו": המשטרה האיטלקית הודיעה היום (שישי) כי פתחה בחקירה בשחד לרשלנות שהובילה למותם של 190 קשישים שהתגוררו בבית האבות "פיו אלברגו טריבולזיו", לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. אנשי הצוות במוסד טענו בים היתר כי ההנהלה מנעה מאחיות ורופאים לעטות מסכות פנים, מחשש שיבהילו את הדיירים הקשישים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אחד הרופאים במקום טוען כי הנהלת בית האבות ניסתה להתעלם מהסכנה שהנגיף מציב בפני הדיירים, ואף טענה כי מותם של חלק מהקשישים אינו קשור כלל למגפה המשתוללת במדינה. ההנהלה מכחישה את ההאשמות הקשות, וטוענת כי לא היו מספיק בדיקות עבור 1,000 הדיירים שהתגוררו במוסד.

בית אבות קורונה (צילום: אנה קפלן, פלאש/90 )
בתי האבות: מוקד ההתפרצות. אילוסטרציה | צילום: אנה קפלן, פלאש/90

משפחות המתים דורשים כעת תשובות לאחר שהתפרסמו דיווחים בתקשורת האיטלקית לפיהם ההנהלה פעלה בצורה רשלנית ואפשרה לנגיף להתפשט במהירות וללא בקשה בתוך המוסד הגדול. בתקשורת אף מכנסים את האסון האסון הזה- "טבח במילאנו". אחד הדיווחים אף מציין כי מסכות שהגיעו לבית האבות נלקחו משם בטענה שהן ניתנות לאנשים "שבאמת זקוקים להם".

איטליה היא אחת המדינות הראשונות מחוץ לסין שספגו את מכה קשה מאוד בעקבות התפרצות הוירוס. עד כה כמעט 170 אלף בני אדם נדבקו בקורונה באיטליה, ומניין המתים במדינה עומד על 22,170 בני אדם.